Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Framtidens utbildning på Skolan för industriell teknik och management (ITM)

ITM-skolan startar under 2023 fyra utvecklingsprojekt inom KTH:s förändringsprogram Framtidens utbildning. ITM gör en bred satsning som inbegriper utveckling av både experimentella miljöer och mer flexibla och inkluderande modulbaserade utbildningar. Skolans programgrupp består av grundutbildningsansvariga (GA) och vice GA.

ITM:s utvecklingsprojekt 2023/2024

Product Innovation and Manufacturing Open Lab – PRIMO Lab

Utveckling av integrerade experimentella miljöer som kan möjliggöra en helhetsförståelse för produktrealiseringens samtliga olika faser, och i förlängningen bidra till det cirkulära samhället. Piloten som innefattar de fyra ITM-institutionerna IPU, MMK, LES och EGI.

Modularisering av studier på avancerad nivå (M-SPAN)

En pilot avsedd att undersöka hur masterprogram kan modulariseras utan att därmed alienera studenter eller öka arbetsbördan för lärare. Syftet är att på sikt kunna erbjuda mer flexibla studievägar, undervisning och examination, och driva på en kontinuerlig kompetensutveckling bland lärare.

HING i Industriell teknik med en ingång och flera utgångar

Både söksiffror och utvärderingar tyder på behovet att nytänkande kring KTH:s Utbildningssammanhållande kurser för deldistansbasår (HING). Projektet syftar till att undersöka förutsättningarna för och design av en nystart för dessa utbildningar på ITM.

Framtidens utbildning på tekniskt basår

På tekniskt basår finns en ökad efterfrågan från studenter av olika former av stöd. Syftet med projektet är att undersöka hur studentcentrerat lärande i Möbius, integrerat i Canvas, kan kopplas till undervisning och examination.

ITM:s programgrupp

I programgruppen för Framtidens utbildning:

Kommunikation

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-09-12