Om förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH
Om programmet i korthet
Vad är Framtidens utbildning?
Framtidens utbildning är ett förändringsprogram som ska hjälpa oss att vara proaktiva och strukturera vårt utvecklingsarbete av KTH:s utbildningar med ett långsiktigt helhetsperspektiv.
Varför ska vi ha ett förändringsprogram?
Syftet med programmet är att göra KTH, med utbildning av högsta kvalitet i de bästa utbildningsmiljöerna, fortsatt attraktivt och relevant i en snabbt föränderlig och osäker värld.
Missionen är att vidareutveckla KTH:s utbildningsutbud, undervisning, infrastruktur och processer både för grund-, avancerad- och forskarnivå och för livslångt lärande.
Visionen är att KTH – som ett världsledande universitet – attraherar, utbildar och vidareutbildar ingenjörer, arkitekter, lärare och forskare med de breda och djupa kompetenser som krävs för att göra världen ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar.
![Titel på artikel: Transformational Change at Babson College Notes From the Firing Line, Allan Cohen.](/polopoly_fs/1.1229526.1680079912!/image/Artikel_Babson%20College_521x300pxl.jpeg)
Mer om varför och bakgrunden
Redan före pandemin identifierades behovet av ett strategiskt långsiktigt utredningsarbete om KTH:s framtida utbildningar.
Bakgrund – Varför förändra KTH:s utbildningsverksamhet?
Tiden före och initiering av programmet