Stöd till skolor och program på KTH
Gruppen Internationell studentrekrytering (ISR) har i uppgift att rekrytera internationella studenter till KTH:s masterprogram. Nedan listas vad som görs för samtliga program och vad som är rekommenderat eller möjligt stöd för ytterligare insatser.
Basnivå (görs för samtliga program)
-
Framtagning och uppdatering av programbeskrivningar inkl överföring av kurslistor från Utbildningsplanering Ladok (tidigare Kopps).
-
Digital sökordsannonsering (“Google ads) för samtliga program, baserat på nyckeltermer från programbeskrivningarna.
-
Pulicering av programbeskrivning i externa (betalda) portaler, såsom TopUniversities.com (QS), Educations.com, Masterstudies.com, Mastersportal.com, Study.eu and TimesHigherEducation.com.
-
Studentambassadörer i samarbete med skolornas handläggare/kommunikatör. ISR samordnar, utbildar, fotograferar, intervjuar och postar kontaktformulär på webb.
-
“Connect with a KTH student”, alla antagna studenter erbjuds digitalt möte med studentambassadör.
-
Publicering av programmen i externa webbportaler såsom TopUniversities.com (QS), Educations.com, Masterstudies.com, Mastersportal.com, Study.eu och timeshighereducation.com
-
Generell marknadsföring av KTH:s masterprogram via sociala medier (Instagram, LinkedIN, kinesiska kanaler), webbinarier, nyhetsbrev till intresserade, sökande och antagna, trycksaker, deltagande i digitala och fysiska mässor och event världen över.
Plusnivå (rekommenderat eller möjligt stöd)
-
Programspecifikt digitalt event/webbinarie för presumtiva studenter (ht) och antagna studenter (vt). ISR samordnar, erbjuder presentationsmallar och marknadsföring.
-
Fotografering av programmens studie- och labbmiljöer.
-
Programfilm för rekrytering (diskussion om syfte, idé, projektledning, ev. i samarbete med kommunikationsbyrå. Kostnad tillkommer).
-
Omvärldsbevakning och marknadsperspektiv vid förändringar i programutbud, programnamn, med mera.
Kontakta oss gärna om ni vill veta mer eller diskutera möjligheter för ert/era masterprogram!