1 Uppdatera information på webben

I god tid inför varje webbregistreringsperiod ska Student på KTH, webbsidan Kursregistrering uppdateras med aktuella datum och puff.

Ingår i process

Hantera studiedeltagande, delprocessen

Starthändelse

Period inträffar (inför varje webbregistreringsperiod)

Resulterar i

Webbsidor uppdaterade med aktuella datum, underlag till skärmar skickade

Aktörer

Handläggare på AUA (i första hand processledaren)

Beskrivning

I god tid inför varje webbregistreringsperiod ska Student på KTH, webbsidan Kursregistrering   uppdateras med aktuella datum och puff.

En puff ska även läggas ut på första sidan på Student på KTH. Ett påminnelsemejl om detta skickas till webbansvarig för externwebben.

En PDF med information om registreringen skickas ut till de studentexpeditioner och THS som har digitala informationsskärmar. Underlag finns på G:

Datummodell för kursregistrering via webben

Programkurser

Kurstillfällen som startar i första veckan av period 1-4

Samtliga kurstillfällen har öppet för webbregistrering fr.o.m. torsdag veckan innan läsperioden startar t.o.m. måndag i läsperiodens andra vecka (totalt 12 dagar).

Kurstillfällen som startar senare i läsperioden (ej första veckan)

Har öppet för webbregistrering fr.o.m. torsdag veckan innan läsperioden startar t.o.m. måndag i veckan efter startveckan för kurstillfället.

Sommarkurser (period 5+0 i Kopps)

Samtliga kurstillfällen har öppet för webbregistrering fr.o.m. torsdag veckan innan kurstillfället startar t.o.m. måndag i veckan efter startveckan för kurstillfället (totalt 12 dagar).

Fristående kurser

Samtliga kurstillfällen har öppet för webbregistrering fr.o.m. två veckor innan kurstillfället startar t.o.m. onsdag i veckan innan startveckan för kurstillfället.

Beskriven av

Katarina Tillman, Karin Hellmalm