2 Meddela ev datumkorrigeringar till ladok@kth.se

Eventuella datumkorrigeringar för kurs ska anmälas till ladok@kth.se.

Ingår i process

Hantera studiedeltagande, delprocess Hantera webbregistrering på kurs

Starthändelse

Datum för webbregistrering för kurstillfällen kommande terminer finns inlagda via Kopps.

Resulterar i

Eventuella korrigeringar meddelas ladok@kth.se

Aktörer

Handläggare på skola/institution/avd

Beskrivning

Samtliga kurstillfällen får registreringsperioden överförd till Ladok när tillfället skapas i Kopps.

Skolan/institutionen kan skapa och exportera en fil över kursutbudet för aktuell termin om man vill kontrollera datumen.

Ev. undantagen kurs/-tillfälle där det är direkt olämpligt med webbregistrering eller tillfällen där man vill förlänga webbregistreringsperioden för enstaka kurs meddelas ladok@kth.se  i god tid.

Detta ska göras mycket restriktivt. Tänk på studenterna!

När kurstillfället skapas i Kopps kommer datum att visas för registreringsperioden efter att man angivit start- och slutdatum. Vid behov av annan registreringsperiod, för t.ex. examensarbeten, kontakta kopps@kth.se  som kan göra ändringen, detta görs företrädesvis innan kurstillfället har överförts med status ”Komplett” till Ladok.

Eftersom en kurstillfällesregistrering startar programmet viss termin så är det viktigt att alla kurser/inkl. examensarbeten är öppnade. Registreringen ger ju signal till bl.a. CSN att studierna är påbörjade. Är en student antagen till en kurs så ska det inte vara något problem. Finns det några tveksamheter med att student inte riktigt uppfyller kravet att påbörja, då får man inte anta till kursen (undantaget där villkor tillämpas i Nya)

Datum som gäller för respektive läsperiod finns på Hantera webbregistrering på kurs  .

Använder rutin

Kopps och Ladok