Anmälan är öppen till vårterminens Storträffen

mänskliga handen möter maskinen

INBJUDAN

Publicerad 2023-04-25

Anmälan är nu öppen, inför vårterminens Storträffen - Utveckla lärandet och en kultur för lärande i tider av AI och omedgörliga problem. Den här storträffen till stora delar är på engelska.
Fredag 26 maj, Tid:12.30-16.30

Storträffen om AI och omedgörliga problem

Välkommen till Storträffen om AI och omedgörliga problem, en sammankomst för lärare, studenter och medarbetare på KTH som vill utforska hur vi kan utveckla lärandet och en kultur för lärande i tider av AI och omedgörliga problem. Under de senaste åren har artificiell intelligens tagit stora steg framåt, vilket har lett till en rad imponerande framsteg inom områden som medicin, transporter och kommunikation. Men samtidigt har vi också stött på utmaningar som inte kan lösas med traditionella metoder, så kallade omedgörliga problem. Denna storträff kommer till stor del att fokusera på just dessa problem och hur vi kan hantera dem på ett effektivt sätt. Vi kommer som vanligt att träffas över lärosätets alla gränser och dela erfarenheter för att diskutera nya perspektiv och lösningar som kan hjälpa oss att skapa en mer effektiv och hållbar undervisning och lärandekultur för framtiden. Välkommen att delta i en spännande och tankeväckande diskussion om AI och dess gränser!" [skrivet med hjälp av Genarativa AI]

Storträffen – Utveckla lärandet och en kultur för lärande i tider av AI och omedgörliga problem

Anmäl dig här

Ta med en kollega/medstudent

Om du är van att vara på Storträffen, hjälp gärna dina kanske inte så vana kollegor och medstudenter genom att tipsa dem om varför de borde delta, och hur de kan engagera sig. Varje år sluter nya upp tack vare att nära ledare/chefer/kollegor har uppmuntrat dem att hänga på.

Vad är Storträffen?

• En välbesökt och aktiv mötesplats, för alla på KTH, oavsett roll och befattning, som arrangeras en gång per termin, på svenska på hösten och engelska på våren.
  • En arena för att diskutera, utveckla och utvärdera allt gällande KTH:s utbildningar på alla nivåer, såsom undervisning, utbildning, lärmiljöer, utbildningsstöd, utbildningsbevakning och studentinflytande!
  • En halvdagsträff som inleds med lunch och introduktion i plenum, efterföljt av tre rundor av diskussioner/demonstrationer/workshoppar/prova-på, där samtliga teman är framröstade av deltagarna. Och sen avslutar vi i plenum med summering och framåtblick.
  • Koordinerad och utvecklad av Institutionen för Lärande (ITM).

Koppling till PriU-grupper

PriU-grupper är skol- och funktionsöverskridande arbetsgrupper som bildas utifrån tematiserade utvecklingsområden. Läs mer om kopplingen mellan Storträffen och PriU-grupperna i Storträffens kalenderartikel nedan.

Se program för Storträffen här

Kontakt

Väl mött önskar Storträffskommittén, sammankallad av Vicerektor för utbildning Leif Kari och koordinerad av Viggo Kann och Anna-Karin Högfeldt, Elizabeth Keller och Sara Nyberg.

Om ni vill komma i kontakt med oss mejla stortraffen@kth.se