Två skolchefer omförordnas

Publicerad 2021-12-20

Skolcheferna Muriel Beser Hugosson, Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad och Mikael Lindström, Skolan för kemi, bioteknologi går från första januari 2022 in i sin andra skolchefsperiod.

Porträtt Muriel Beser HUgosson
Muriel Beser Hugosson
Porträtt Mikael Lindström
Mikael Lindström.

Enligt rektorsbeslut har de båda skolcheferna omförordnats från 1 januari 2022 till 31 december 2025.

– Jag ser verkligen fram emot att jobba vidare med dem och de har mitt fulla förtroende efter att ha gjort ett jättebra jobb hittills och har ett gediget stöd på sina respektive skolor. Därför valde jag att omförordna dem, säger Sigbritt Karlsson, rektor.

Muriel Beser Hugosson  och Mikael Lindström  började båda som skolchefer 1 januari 2018 och inleder nu sin andra omgång som skolchef om längst fyra år. Den totala tiden som man kan vara skolchef är åtta år.

Text: Jill Klackenberg

Innehållsansvarig:press@kth.se