Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

EECS verksamhetsstöd i sommar

Publicerad 2025-06-17

Under sommaren finns personal på plats, men i en begränsad omfattning. Öppettiderna i Servicecenter ser annorlunda ut och svarstiderna kan bli något längre. Läs för att veta hur du får hjälp med ditt ärende i sommar!

Använd funktionsadresserna för ditt ärende

Enheterna kan nås via funktionsadresserna:

Utbildningskansliet

Mejl som inkommer under stängningsperioderna besvaras efter återöppning.
Akuta ärenden under denna tid kan skickas till utbadm@eecs.kth.se .

Kommunikationsstöd

Kommunikationsenheten är obemannad under vecka 31–32 (28 July – 10 augusti).

Nås under sommaren bäst på communication-support@eecs.kth.se .
Vid akuta ärenden eller kriskommunikation kan du kontakta Sturle Hauge Simonsen .

Nyhetsbrevet pEECS sommaruppehåll

Nyhetsbrevet pEECS gör sommaruppehåll där det sista utskicket innan sommaren skickas ut onsdagen den 18 juni och det första för hösten den 28 augusti.

Service

Vecka 26–32 (23 juni– 8 augusti) är Servicecenter Q stängt.
Servicecenter Borggården har öppet måndagar och onsdagar 10.00-12.00

I Samband med Campusflytten stänger vi servicecenter i Electrum. Sista vecka vi håller öppet är vecka 25.

Medarbetare finns övrig tid back office under kontorstid och kan under hela sommaren kontaktas via service@eecs.kth.se  eller på telefon 08-790 40 00.

  • Postrundan sker en gång om dagen på KTH campus. Posten i Electrum kommer delas ut 1-2 gånger i veckan.
  • Alla paket och bud hänvisar vi till KTH post på campus (även Kistas paket), vi ansvarar för att hämta paket samt meddela slutmottagare när upphämtning kan ske. Paketleveranser till Kista kommer ske 1-2 gånger i veckan från KTH campus. 
  • Enklare ärenden så som Accesser, bud och paket utförs hela sommaren.
  • Vecka 27–31 har många av våra cateringfirmor semesterstängt,cateringutbudet är därför begränsat under dessa veckor.
  • Frukt- och mjölkleveranser upphör veckorna 27–31 (30 juni- 1 augusti).

Inköp under sommaren

Inköpsstöd är inte bemannat under vecka 27–32 (30 juni – 8 augusti). Då hanteras endast Wisum-beställningar med färdiga varukorgar, dock med längre svarstider än normalt. Under vecka 27–32 påbörjas inga nya direktupphandlingar och inköp som kräver kortbetalning kommer inte att genomföras. Inköp, upphandling och utlägg

Fakturor

invoice@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör kund- och leverantörsfakturor och övriga utbetalningar som inte avser utlägg och reseräkningar.
Om du brukar hantera fakturor och inköp är det viktigt att du aktiverar din ersättare innan semestern. Kontakta invoice@eecs.kth.se  om du saknar ersättare.

Event

Eventstöd är inte bemannat under vecka 29–32. Vid akuta ärenden eller nya eventförfrågningar vänligen mejla till
service@eecs.kth.se  eller Anmäl ditt evenemang  

Registratur

Under vecka 25, 28, 29 och 32 så kommer endast handlingar rörande begäran om allmän handling hanteras av dokumentsamordaren eller dess ersättare. Mer info

HR support

Rekryteringssystemet stängt

Rekryteringsannonser (publicering av annonser) kommer ha sommarstängt vecka 29–32 (14 juli– 5 augusti). Sista dag för begäran av publicering är onsdagen den 9 juli. Tänk på att förlänga eventuella annonser som går ut under den tiden som rekryteringsannonser har sommarstängt.

För att säkerställa att annonser publiceras och förlängs i tid, skicka in begäran om publicering minst tre arbetsdagar i förväg.

Enheterna kan nås via funktionsadresserna: hr-support@eecs.kth.se .
Fr.o.m den 7 juli t.o.m. den 1 augusti kommer endast en aktiv ingång finnas för personalavdelningen: HR-temp@kth.se

Reseräkningar och utlägg

reserakning@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör utlägg och reseräkningar. Under sommarperioden, kommer reseräkningsgruppen att vara på plats men svarstiden kommer att vara förlängd på grund av lägre bemanning.

IT-stöd

Öppet och tillgängligt hela sommaren, dock med något lägre servicenivå på grund av lägre bemanning.

Vi tar emot ärenden via it-support@kth.se  och via 08-790 66 00, hela sommaren 8.00-16.30.  

IT-inköp

Alla funktioner är i gång hela sommaren men med lägre bemanning.

Licenser

Tillgängligt hela sommaren med lägre bemanning. 

Krisberedskap

Kris- och beredskapsorganisation

Gör så här vid brand, olycka eller katastrof

Ledningskansliet

Ledningskansliet är stängt från den 14 juli till den 10 augusti och har endast begränsad bemanning, vilket innebär längre svarstider. Du når ledningskansliet via ledningsstod@eecs.kth.se .

Skolchefsfunktionen finns bemannad från distans under sommaren. Om en akut situation skulle uppstå når du skolchef på skolchef@eecs.kth.se .

Avtal som behöver granskas och undertecknas av RSO före och under sommaren

Du vänder dig som vanligt till avtal@eecs.kth.se  för vägledning och hantering. Funktionen har lägre bemanning både lokalt på vår skola och centralt på RSO, den centrala avdelningen för forskningsstöd. Vid brådskande ärenden kan avtalsfunktionen och RSO prioritera hantering och initiera dessa även under semestrarna men vänligen notera att beslutfattares semestrar påverkar huruvida vi kan få avtal signerade eller ej Avtal relaterade till extern forskningsfinansiering och samarbeten

Innan du går på semester

  • Koda dina telefonanknytningar.
  • Schemalägg frånvarosvar för e-postmeddelanden.
  • "Klarmarkera" i KTH-HR
  • För ekonomiska godkännare – se till att aktivera en ersättning i systemet.
  • Se till att inte lämna mat som går ut i de gemensamma kylskåpen.
  • Släck lamporna på kontoret och dra ur mobilladdare.

Lämna datorn och ta en välförtjänt paus!

Service på KTH:s centrala funktioner