EECS verksamhetsstöd i sommar

Publicerad 2024-06-10

Under sommaren finns personal på plats, men i en begränsad omfattning. Öppettiderna i Servicecenter ser annorlunda ut och svarstiderna kan bli något längre. Läs för att veta hur du får hjälp med ditt ärende i sommar!

Använd funktionsadresserna för ditt ärende

Enheterna kan nås via funktionsadresserna:

Utbildningskansliet

Utbildningskansliets ärendeingång för lärare, education-support@eecs.kth.se  är stängd vecka 29–30 (15–26 juli.)

Utbildningskansliets ärendeingång för handledare och doktorander, doctoral-education-support@eecs.kth.se  är stängd vecka 29 samt vecka 30 (15–26 juli).

Kommunikationsstöd

Kommunikationsenheten är obemannad under vecka 28–30 (10–28 juli). Nås under sommaren bäst på communication-support@eecs.kth.se . Vid kris eller andra akuta ärenden kan du kontakta Sturle Hauge Simonsen .

Nyhetsbrevet pEECS sommaruppehåll

Nyhetsbrevet pEECS gör sommaruppehåll där det sista utskicket innan sommaren skickas ut den 19 juni och det första den 22 augusti.

Servicecenter

Vecka 26–32 (24 juni– 9 augusti) är Servicecenter Q stängt. Servicecenter Borggården och Electrum har öppet måndagar och onsdagar 10.00-12.00

Medarbetare finns övrig tid back office under kontorstid och kan under hela sommaren kontaktas via service@eecs.kth.se  eller på telefon 08-790 40 00.

• Postrundan sker en gång om dagen både på KTH campus och i Electrum.
  • Paket och bud hänvisar vi till KTH post på campus, vi ansvarar för att hämta paket samt meddela slutmottagare när upphämtning kan ske. I Kista, finns personal på plats och kan ta emot paket, budfirman får ringa på telefonnummer som anslås på entrédörrarna.
  • Enklare ärenden så som Accesser, bud och paket utförs hela sommaren.
  • Vecka 27–30 har våra cateringfirmor semesterstängt, inga cateringbeställningar kan utföras under denna period.
  • Frukt- och mjölkleveranser upphör veckorna 26–32 (24 juni- 9 augusti).

Ekonomi

Inköp under sommaren

Inköpsstöd är inte bemannat under vecka 27–31 (3 juli– 2 augusti). Då hanteras endast Wisum-beställningar med färdiga varukorgar, dock med längre svarstider än normalt. Under vecka 27–31 påbörjas inga nya direktupphandlingar och inköp som kräver kortbetalning kommer inte att genomföras.

Inköp, upphandling och utlägg

Fakturor

invoice@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör kund- och leverantörsfakturor och övriga utbetalningar som inte avser utlägg och reseräkningar.

Om du brukar hantera fakturor och inköp är det viktigt att du aktiverar din ersättare innan semestern. Kontakta invoice@eecs.kth.se  om du saknar ersättare.

Event

Eventstöd är inte bemannat under vecka 30–31. Vid akuta ärenden eller nya eventförfrågningar vänligen mejla till service@eecs.kth.se

Evenemang och catering

Registratur

Under vecka 25, 28, 29 och 32 så kommer endast handlingar rörande begäran om allmän handling hanteras av dokumentsamordaren eller dess ersättare

HR support

Rekryteringssystemet stängt

Rekryteringsannonser (publicering av annonser) kommer ha sommarstängt vecka 28–31 (10 juli– 4 augusti). Sista dag för begäran av publicering är tisdag den 9 juli. Tänk på att förlänga eventuella annonser som går ut under den tiden som rekryteringsannonser har sommarstängt.

För att säkerställa att annonser publiceras och förlängs i tid, skicka in begäran om publicering minst tre arbetsdagar i förväg.

Reseräkningar och utlägg

reserakning@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör utlägg och reseräkningar. Under sommarperioden, förutom vecka 29, kommer reseräkningsgruppen att vara på plats men svarstiden kommer att vara förlängd på grund av lägre bemanning.

IT-stöd

Öppet och tillgängligt hela sommaren, dock med något lägre servicenivå på grund av lägre bemanning.

Vi tar emot ärenden via it-support@kth.se  och via 08-790 66 00, hela sommaren 8.00-16.30.

IT-inköp

Alla funktioner är i gång hela sommaren men med lägre bemanning.

Licenser

Tillgängligt hela sommaren med lägre bemanning.

Krisberedskap

Kris- och beredskapsorganisation

Gör så här vid brand, olycka eller katastrof

Ledningskansliet

Signatur från skolchef under semestertiden

Ledningskansliet är inte på plats mellan veckorna 28–30, det innebär att svar och underskrifter har längre svarstider. Du når ledningskansliet på ledningsstod@eecs.kth.se .

Skolchefsfunktionen finns bemannad från distans under sommaren. Om en akut situation skulle uppstå når du skolchef på skolchef@eecs.kth.se

Avtal som behöver granskas och undertecknas av RSO före och under sommaren

Du vänder dig som vanligt till avtal@eecs.kth.se  för vägledning och hantering. Funktionen har lägre bemanning både lokalt på skolan och centralt på RSO, centrala avdelningen för forskningsstöd. Vid brådskande ärenden kan avtalsfunktionen och RSO prioritera hantering och initiera dessa även under semestrarna.

Avtal relaterade till extern forskningsfinansiering och samarbeten

Innan du går på semester

1. Koda din telefon till KTH växel när du inte har möjlighet att svara. För att kunna ge bästa möjliga service till dem som ringer direkt på era anknytningar.
  2. Lägg in autosvar i din e-post.

Service på KTH:s centrala funktioner (kommer länk)