Hjälp med ditt ärende i sommar

Verksamhetsstödets öppettider

Bild på KTH Campus under sommaren
Fotograf: Fredrik Persson
Publicerad 2023-06-16

Under sommaren finns personal på plats, men i en begränsad omfattning. Öppettiderna i Servicecenter ser annorlunda ut och svarstiderna kan bli något längre.

Verksamhetsstödets enheter

Enheterna kan nås via funktionsadresserna men med en eventuellt fördröjd svarstid.

Avvikelser

• Utbildningskansliet ärendeingång för lärare,  är stängd senare delen av vecka 28 samt vecka 29 (12–21 juli.)
  • Utbildningskansliet ärendeingång för handledare och doktorander, doctoral-education-support@eecs.kth.se är stängd vecka 29 samt måndag i v.30 (17–24 juli).
  • Kommunikationsenheten är obemannad under vecka 28–30 (10–28 juli). Vid kris eller andra akuta ärenden kan du kontakta Sturle Hauge Simonsen

Servicecenters öppettider

Vecka 26-32 (26 juni-11 augusti) är Servicecenter Q stängt. Servicecenter Borggården och Electrum har öppet måndagar och onsdagar 10.00-12.00

Medarbetare finns övrig tid back office under kontorstid och kan under hela sommaren kontaktas via Servicecenters funktionsadress  eller på telefon 08-790 40 00.

• Postrundan sker en gång om dagen både på KTH campus och i Electrum.
  • Paket och bud hänvisar vi till KTH post på campus, vi ansvarar för att hämta paket samt meddela slutmottagare när upphämtning kan ske. I Kista, finns personal på plats och kan ta emot paket, budfirman får ringa på telefonnummer som anslås på entrédörrarna.
  • Enklare ärenden så som Accesser, bud och paket utförs hela sommaren.
  • Vecka 27-31 har våra cateringfirmor semesterstängt, inga cateringbeställningar kan utföras under denna period.
  • Frukt- och mjölkleveranser upphör veckorna 26–32 (26 juni-11 augusti).

Inköp under sommaren

Inköpsstöd är inte bemannat under vecka 26-35 (26 juni–1 september). Då hanteras endast Wisum-beställningar med färdiga varukorgar, dock med längre svarstider än normalt. Under vecka 25–35 påbörjas inga nya direktupphandlingar och inköp som kräver kortbetalning kommer inte att genomföras.

Inköp, upphandling och utlägg

Fakturor, reseräkningar och utlägg

Kontaktvägar

• invoice@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör kund- och leverantörsfakturor och övriga utbetalningar som inte avser utlägg och reseräkningar.
  • reserakning@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör utlägg och reseräkningar.

Bägge adresser bevakas hela sommaren men med en viss fördröjd svarstid på grund av lägre bemanning.

Ersättare

Om du brukar hantera fakturor och inköp är det viktigt att du aktiverar din ersättare innan semestern. Kontakta invoice@eecs.kth.se  om du saknar ersättare.

Event

Eventteamet kommer ha längre svarstider under vecka 28-33. Vill du komma i kontakt med event under denna period kontaktar du dem via service@eecs.kth.se

Evenemang och catering

Rekryteringssystemet stängt

Rekryteringsannonser (publicering av annonser) kommer ha sommarstängt 10 juli – 4 augusti ( v.28-31). Sista dag för begäran av publicering är tisdag den 4 juli. Tänk på att förlänga eventuella annonser som går ut under den tiden som rekryteringsannonser har sommarstängt.

För att säkerställa att annonser publiceras och förlängs i tid, skicka in begäran om publicering minst tre arbetsdagar i förväg

IT-stöd och inköp av IT-utrustning

Öppet och tillgängligt hela sommaren, dock med något lägre servicenivå på grund av lägre bemanning.

Vi tar emot ärenden via it-support@kth.se  och via 08-790 66 00, hela sommaren 8.00-16.30.

IT-inköp

Alla funktioner är igång hela sommaren men med lägre bemanning.

Licens

Tillgängligt hela sommaren med lägre bemanning.

Vid händelse av kris

Kris- och beredskapsorganisation

Gör så här vid brand, olycka eller katastrof

pEECS sommaruppehåll

Nyhetsbrevet pEECS gör sommaruppehåll där det sista utskicket innan sommaren skickas ut den 29 juni och det första den 17 augusti.

Signatur från skolchef under semestertiden

Ledningskansliet är inte på plats mellan veckorna 28 – mitten av 31, det innebär att svar och underskrifter har längre svarstider. Du når ledningskansliet på ledningsstod@eecs.kth.se

Skolchefsfunktionen finns bemannad från distans under sommaren om en akut situation skulle uppstå, du når skolchef på skolchef@eecs.kth.se

Avtal som behöver granskas och undertecknas av RSO före och under sommaren

Du vänder dig som vanligt till avtal@eecs.kth.se  för vägledning och hantering. Funktionen har lägre bemanning både lokalt på skolan och centralt på RSO, centrala avdelningen för forskningsstöd. Vid brådskande ärenden kan avtalsfunktionen och RSO prioritera hantering och initiera dessa även under semestrarna.

Avtal relaterade till extern forskningsfinansiering och samarbeten

Telefon och autosvar

För att kunna ge bästa möjliga service till dem som ringer direkt på era anknytningar, så ber KTH växel alla att koda era telefoner när ni inte har möjlighet att svara.

Glöm heller inte att lägga in autosvar i din e-post.