TÄVLING! Hur kan vi minska utsläppen av växthusgaser samtidigt som vi minimerar smittorisk?

Publicerad 2020-03-10

Den institution som är flinkast med digitala möten en månad framöver vinner en videokonferensutrustning till sin institution. Du som medarbetare är nyckeln till vinsten, ta en skärmdump/foto av ditt nästa digitala möte och registrera det här!

Tävlingen går alltså ut på att registrera så många digitala möten som möjligt för din institution innan 8:e april! Varje digitalt möte ger poäng, möten som ersätter resor ger ytterligare poäng. Poängen kommer att viktas mot respektive institutions storlek.

Om du är ny inför digitala möten så är det dags att testa och kamma hem poäng till din institution! Behöver du hjälp att komma igång finns bra guider här . Att kalla till ett zoom-möte är enormt enkelt, vill du testa bjuda in mig, Charlotte, så är det bara att mejla / ringa . Vill du testa något mer avancerat och behöver hjälp så mejlar / ringer  du IT.

Tävlingen startar idag, den 12:e mars, och stängs 8:e april. Vilken institution som vinner publiceras snart efter det att tävlingen stängts.

Tävlingen är pausad för tillfället.

Lycka till!

Poängsättning

Utöver antal digitala möten så kommer även mötets karaktär och institutionernas storlek påverka resultatet. Så här kommer poängen att beräknas:

• Har du haft ett digitalt möte? 1 poäng!
  • Har ditt digitala möte dessutom ersatt en nationell resa kammar du hem ytterligare 1 poäng till sin institution
  • Har ditt digitala möte dessutom ersatt en resa inom Europa kammar du hem ytterligare 3 poäng till sin institution
  • Har ditt digitala möte dessutom ersatt en internationell resa utanför Europa kammar du hem ytterligare 17 poäng till sin institution

Poängen kommer att viktas mot institutionernas storlek, alltså antal anställda/institution.