Välkomna på Inspirationsdag kring programmet Materialdesign!

Publicerad 2018-03-20

Den 9 april har du en unik möjlighet att få en inblick i programmet samt träffa och lyssna till personer som både studerar och arbetar med Materialdesign. Se också den nya filmen som gjorts för att marknadsföra programmet.

Programmet den 9 april.

10:00-10:15 Välkomna! Joakim Odqvist - Programansvarig
10.15-10:45 Annika Borgenstam – Hur kan vi designa morgondagens material?
10.45-11.15 Ulrica Edlund – I en värld av polymerer.
11:30-12:30 lunch och presentation av fd KTH-studenten Emil Stålnacke från Swerea KIMAB

12:30-16:00 RUNDVANDRING TILL OLIKA STATIONER

• Minnesmetaller – Hur mycket kan en bit metall minnas? Det beror på vilka atomer som finns i den samt vilken temperatur den har.
  • Supraledning – Oändligt stor elektrisk ledningsförmåga, hur funkar det?
  • Vattenlabbet – Genom att studera hur vatten flödar kan vi förstå hur flytande metall flödar.
  • Slagseghet – Seghet är ofta en efterfrågad egenskap hos ett material, men vad menas med seghet egentligen?
  • Utbildningsrelaterade frågor – Vi hjälper dig med svaren på antagning, programmet, studentlivet och internationalisering.

16.00 Social samvaro i Hadox, möjlighet att träffa och prata med studenter som går Materialdesignprogrammet

Inspirationsfilm om programmet

För anmälan och/eller frågor, kontakta: paiman@kth.se

Ange namn, mailadress, vilken linje du pluggar på samt vilken årskurs och skola.

Välkommen!