Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Instruktioner för genomförande av programspecifika digitala event (HT)

Följande instruktioner är framtagna för dig som ska planera och genomföra ett programspecifikt digitalt event för presumtiva studenter.

Event för presumtiva studenter

Eventens syfte är att ge presumtiva studenter en fördjupad förståelse för KTHs program. Det är en möjlighet att marknadsföra sitt program och erbjuda en värdefull service, vilket förväntas öka antalet ansökningar från kvalitativa studenter. Att möta programrepresentanter och ställa frågor direkt till programansvariga är av stort intresse för presumtiva studenter och kan öka motivationen att ansöka till programmet.

2 enkla steg för att organisera ett programevent:

1. Bestäm datum och tid

  • Välj ett datum som passar din kalender, vi rekommenderar vecka 46–51. Veckorna innan hålls skolvisa webbinarier, vilket är bra för målgruppen att ha sett innan. Vi rekommenderar att studentambassadör (och ev. masterkoordinator) deltar, kontakta dessa när ni bestämt datumet.

  • Om programmet är litet eller delar innehåll med ett annat, överväg att samköra – koordinera då med andra PA. För joint programmes (t.ex. med KI eller SU), bjud in partner eller informera om planerna.

  • Eftermiddagar (från kl. 13) passar ofta våra största regioner, men anpassa efter behov. Eventet bör vara 25–40 minuter långt.

  • Meddela Julia Hahrs  (ISR) datum och tid. ISR skapar Zoominbjudan delar med PA (du måste vara inloggad på Zoom via ditt KTH-konto), bjuder in målgruppen och marknadsför eventen på hemsidan, i vårt nyhetsbrev och i våra sociala medier kanaler.

2. Skapar/uppdatera presentationen

  • PA bestämmer innehåll och skapar presentationen för eventet (med hjälp och inspiration från ISR - se nedan). 
  • Kanske har du redan en programpresentation, det är då bra att se till att den är uppdaterad för bäst genomslagskraft (t ex uppdaterade siffror och/eller visuell identitet - kontakta Julia Hahrs  om du vill ha hjälp med det sistnämnda).
  • Om möjligt, spela in och dela presentationen med ISR efter.

PA är värd under eventet och ansvarig för innehåll och presentation samt att koordinera med sitt programs studentambassadör. Vi ansvarar för att skapa eventet i Zoom, förbereda studentambassadörer samt marknadsföringen. ISR är vantligtvis inte med under själva eventet, om man skulle vilja det, kontakta Julia Hahrs