Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

13 Skicka digitala välkomstutskick

Ingår i process

Ge stöd till och ta emot presumtiv student på fristående kurs

Starthändelse

Antagningsbeskedet har gått ut till nyantagna studenter

Resulterar i

Studenter antagna till fristående kurser har fått ett välkomstutskick via mejl

Aktörer

EDO/ESS, Skolkommunikatör

Beskrivning

Efter antagningsbesked har gått ut via antagning.se, både för urval 1 och för urval 2, skickar KTH ett eget välkomstutskick per mejl. Syftet med utskicket är att välkomna nya studenter, uppmana dem att tacka ja till sin plats och hänvisa till Ny på KTH/New at KTH där de hittar viktig information inför studiestart. Mejlet är generellt för fristående kurser och innehåller ingen information om specifika kurser eller liknande. Samma mejl går alltså ut till samtliga nyantagna.

Kommunikatörer inom Information och service på EDO som jobbar med kommunikation mot studenter ansvarar för att utforma utskicket och synkar innehållet med skolkommunikatörerna och THS.

Adresslistor till alla nyantagna studenter publiceras i KTH Social-gruppen ”Welcoming new students THS and EDO”.

Stöd

Apsis, NyA, KTH Social

Beskriven av

Arbetsgrupp 3 för livslångt lärande, juni 2023

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2024-10-04
1 Se över Ny på KTH
2 Besvara mejl och telefon
3 Kommunicera kursutbud
4 Ge studie- och karriärvägledning
5 Besvara detaljfrågor kopplat till kursen
6 Besvara mejl och telefon
7 Kommunicera med anmälda studenter
8 Föreslå antagningstal och justera planeringstal
9 Besluta om antagningstal
10 Justera planeringstal
11 Besvara mejl och telefon
12 Ge stöd till funkastudenter
13 Skicka digitala välkomstutskick
14 Erhålla/ta del av antagningsbesked
15 Analysera urval 1 och besluta om sen anmälan
16 Handlägga sena anmälningar
17 Ta del av Ny på KTH
18 Erhålla IT-konto och passerkort
19 Registrera på kurs
20 Hantera uteblev/återbud
21 Handlägga reservantagning
22 Informera efter- eller reservantagna