3 Kommunicera kursutbud
Ingår i process
Ge stöd till och ta emot presumtiv student på fristående kurs
Starthändelse
Ansökan för fristående kurser har öppnat.
Resulterar i
Presumtiva studenter har kunnat ta del av KTH:s utbud av fristående kurser. KTH har nått viktiga målgrupper med information om kursutbud.
Aktörer
Kommunikationsavdelningen, Skolkommunikatör
Beskrivning
Efter att ansökan för fristående kurser har öppnat börjar KTH kommunicera/marknadsföra kursutbudet. Utbudet kommuniceras så länge ansökan är öppen.
Skolorna ansvarar för all kommunikation/marknadsföring som berör specifika kurser eller ämnesområden och Kommunikationsavdelningen ansvarar för övergripande kommunikation/marknadsföring av kursutbudet i stort.
COM och skolorna synkar gemensamt kring vad som görs på lokal nivå (skolor) och centralt (Kommunikationsavdelningen), även skolor synkar sinsemellan.
Beskriven av
Arbetsgrupp 3 för livslångt lärande, juni 2023