Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

18 Erhålla IT-konto och passerkort

Ingår i process

Ge stöd till och ta emot presumtiv student på fristående kurs

Starthändelse

Sökande har fått besked om antagning

Resulterar i

Student har fått sitt KTH-konto och passerkort

Aktörer

Student

Beskrivning

Student rekommenderas att hämta ut IT- konto och passerkort tidigast 2 veckor före kursstart.

IT-konto

Sökande som antagits till fristående kurs kan kvittera ut sitt KTH-konto med eller utan Mobilt BankID. Om sökande saknar Mobilt BankID så kan hen besöka KTH Entré för att få en aktiveringskod. Student legitimerar sig. 

Mera information om aktivering av KTH-konto finns här: KTH-konto | Student

Passerkort

PD (Kortexpeditionen) kan hämta färdiga listor på studenter som AUA/VoS lagt in i Socialgruppen efter urval 2: Listor med nya studenter som går fristående kurs.

Listorna innehåller följande information: personnummer, förnamn, efternamn, anmälningskod (NyA), benämning på svenska, kurskod för studenter på fristående kurs.

PD (Kortexpeditionen) gör en importlista och importerar in alla studenter i Integra-Bravida. Där delas de upp i respektive kurs, läggs in i rätt mapp och tilldelas sin tillträdeszon. Studenter som läser fristående kurs får tillgång till allmänna läs- och datasalar. Kortexpeditionen skriver inte ut passerkort till studenter som går fristående kurs, utan skapar endast en profil till dessa studenter i systemet. Studenten kan vid behov hämta sitt passerkort i KTH Entré.

Stöd

Beslut om giltig ID-handling

Mobilt BankID, Kvittoskrivare, Bravida Integra

Beskriven av

Arbetsgrupp 3 för livslångt lärande, juni 2023

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-11-09
1 Se över Ny på KTH
2 Besvara mejl och telefon
3 Kommunicera kursutbud
4 Ge studie- och karriärvägledning
5 Besvara detaljfrågor kopplat till kursen
6 Besvara mejl och telefon
7 Kommunicera med anmälda studenter
8 Föreslå antagningstal och justera planeringstal
9 Besluta om antagningstal
10 Justera planeringstal
11 Besvara mejl och telefon
12 Ge stöd till funkastudenter
13 Skicka digitala välkomstutskick
14 Erhålla/ta del av antagningsbesked
15 Analysera urval 1 och besluta om sen anmälan
16 Handlägga sena anmälningar
17 Ta del av Ny på KTH
18 Erhålla IT-konto och passerkort
19 Registrera på kurs
20 Hantera uteblev/återbud
21 Handlägga reservantagning
22 Informera efter- eller reservantagna