Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

1C Information till nyantagna studenter - Inresande utbytesstudenter

Aktiviteter för att informera inresande utbytesstudenter om hur det går till på KTH.

Ingår i process

Ta emot och introducera nyantagna studenter

Starthändelse

Sökande har fått besked om antagning

Aktörer

Personal EDO, Personal skola, THS

Beskrivning

Process: Hantera inresande utbytesstudent samt DD och DM

Välkomstbrev (maj)

 THS får listor i maj och skickar ut välkomstbrev om mottagningen till utbytesstudenter.

Bostad - Utbytesstudenter har i Mobility Online angett intresse för att få bostad via KTH. IRO levererar en lista från Mobility Online till Bostad som i sin tur tar hand om bokningarna.

Inplanerat webinarium för utbytesstudenter om försäkring, studentbostad, uppehållstillstånd, Arrival Days och THS-aktiviteter i början av maj.

Inför ankomst och mottagning

Systemstöd, hjälpmedel, rutin

Mobility Online (MOL)

Process: Hantera inresande utbytesstudent samt DD och DM

Beskriven av

EDO (Information och service)

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-03-24
1A Information till nyantagna studenter – Nationella programstudenter
1B Information till nyantagna studenter - Master och engelskspråkig kandidat
1C Information till nyantagna studenter - Inresande utbytesstudenter
1D Information till nyantagna studenter – Fristående kurs
2 Skicka faktura för studieavgift och informera om försäkring
3 Kalla reserver master
4 Förbereda och genomföra upprop och kalla reserver (grundnivå, behörighetsgivande förutbildning)
5A Genomföra mottagning på skola
5B Ge introduktionskurser
5C Erbjuda mottagning på KTH
6 Erbjuda språkkurs
7C Genomföra School introduction
7A Erbjuda mottagning på KTH Arrival Day
7B Genomföra välkomstmöte och mottagning på program
8 Hantera reserver på fristående kurs
9A Erhålla IT-konto och passerkort
9B Ta del av KTH:s stöd och service
10 Registrera på kurs