7A Erbjuda mottagning på KTH Arrival Day
Aktiviteter för att erbjuda mottagning till nyantagna internationella studenter.
Ingår i process
Ta emot och introducera nyantagna studenter
Starthändelse
Masterstudent, engelsk kandidat och utbytesstudent kommer till Stockholm.
Resulterar i
Masterstudent, engelsk kandidat och utbytessstudent har fått praktiskt hjälp och social introduktion.
Aktörer
Personal EDO, IT, THS
Beskrivning
Ankomstservice på Arlanda, bussar mellan flygplatsen och KTH.
På Campus – studenten får sitt bostadskontrakt, sin nyckel och bedding kit/ Information om att hitta bostad på egen hand.
Information kring ”Living in Sweden” om bland annat personnummer, bankkonto, försäkringar, SL-kort och studentkort.
ESS - utdelning av KTH IT-konto, passerkort, bostadskontrakt och nycklar. Legitimationskontroll. Studenterna får en välkomstfolder i KTH Entré med information om praktiska saker, t.ex. hur man aktiverar sitt KTH-konto, hur man kursregistrerar sig.
IT – behjälpliga på plats för att komma igång med IT-miljön.
THS – inskrivning till sociala aktiviteter och aktivitet med förtäring.
Campus Fair – en mässa där man under en och samma dag presenterar studiesociala servicefunktioner på KTH. Samordnas med Kårens dag (THS).
Rektorsmottagning i Stadshuset – välkomstceremoni för nyantagna KTH studenter.
Samtliga nya studenter kan ta del av introduktion till KTH:s stöd- och servicefunktioner som innehåller information och/eller följande filmer på Ny på KTH/New at KTH:
- Guide till att plugga på universitet
- KTH Entré
- Centrala studie- och karriärvägledningen
- FUNKA
- Studenthälsan
- KTH Biblioteket
- Jämställdhet, mångfald och lika villkor på KTH
- Elitidrott och studier
- Säkerhetsinformation
- Fusk och plagiering
Aktiviteterna inkluderar engelsk kandidat.
Styrande dokument
Beslut om giltig legitimation
Systemstöd, hjälpmedel, rutin
Kvittoskrivare
Beskriven av
EDO (Information och service)