1A Information till nyantagna studenter – Nationella programstudenter
Aktiviteter för att informera nyantagna om hur det går till på KTH, hur de kan kontakta KTH och att de ska tacka ja till sin plats.
Ingår i process
Hantera återvändande programstudent
Starthändelse
Nationellt sökande programstudenter har fått besked om antagning.
Resulterar i
Antagen har fått info om Ny på KTH, THS Mottagning, samt uppmaning att tacka ja till plats.
Aktörer
Personal EDO, Personal Skola, THS
Beskrivning
Grundnivå, behörighetsgivande förutbildning
Aktiviteten syftar till att ge information för att nyantagna studenter ska känna sig välkomna och trygga inför sin studiestart på KTH.
På webbplatsen Ny på KTH , som är publicerad under hela läsåret, finns information om att studenten ska tacka ja till sin studieplats, vad som händer på KTH vid studiestart, vilket stöd som finns på KTH och vart studenten ska vända sig vid frågor.
Viss information som endast är aktuell vid sommar-, höst- och vårtermin kommer endast vara publicerad aktuell period. Inför antagningsomgångarna vid sommar-, höst- och vårtermin skickar EDO (Information och service) en påminnelse till UA samt innehållsansvariga att gå in och göra uppdateringar inför antagningsomgången.
EDO (Information och service) ansvarar för helheten för webbplatsen Ny på KTH. Skolor ansvarar för att uppdatera och underhålla sina programsidor under Ny på KTH. EDO (Information och service) ansvarar för att uppdatera och underhålla sidan om fristående kurs .
Inför antagningsomgångarna vid höst- och vårtermin gör EDO (Information och service) ett digitalt utskick, via mejl, till alla nyantagna studenter med uppmaning att tacka ja till sin plats och hänvisning till webbplatsen Ny på KTH. Välkomstmejlen skickas både för urval 1 och urval 2, strax efter att antagningsbeskedet gått ut från antagning.se.
Efter antagningsbesked och efter EDO:s mejlutskick gör THS digitala utskick där de nyantagna studenterna bjuds in till och informeras om de mottagningsaktiviteter som arrangeras för respektive program. Utskicken kan kompletteras med telefonsamtal där de nyantagna ges tillfälle att ställa frågor och meddela eventuella särskilda behov.
Systemstöd, hjälpmedel, rutin
Adresslistor delas via OneDrive (källa NyA, kontakta Wanda Manninger för åtkomst till mappen), mejl skickas via CRM-systemet Apsis
Beskriven av
EDO (Information och service)