Lär känna Emelie

– Medarbetare på Verksamhetsstödet

Emelie Fratzl, Servicecenter Kista.
Emelie Fratzl jobbar i Servicecenter Kista.
Publicerad 2024-02-21

Ett arbete med variation, så beskriver Emelie Fratzl, en av medarbetarna på Servicecenter i Kista sitt jobb. Emelie började på KTH för drygt ett år sedan, det efter en karriär inom hotellbranschen som sträckte sig över sex år.

Emelie jobbar som servicekoordinator på Infrastruktur och Service och har en central roll i att hantera ärenden i enhetens system samt att vara ansiktet utåt för att ta emot besök från både anställda och studenter på Servicecenter. Hennes arbetsuppgifter spänner över en bred skala, inklusive hantering av post, catering, lokalbokningar och researrangemang.

– Det roligaste med mitt arbete är variationen; att jag får utföra så många olika uppgifter varje dag. Det är alltid något nytt som händer, säger Emelie.

“Ett behagligare tempo”

Innan Emelie började på KTH i januari 2023, arbetade hon på hotellet Clarion Sign. Där började hon arbeta i receptionen och eventavdelningen innan hon avancerade till rollen som supervisor i receptionen.

– Jag uppskattar verkligen att inte längre behöva arbeta kvällar och helger; tempot här på KTH är mer behagligt, reflekterar Emelie över sin övergång från hotellbranschen till universitetsvärlden.

Denna förändring har också gett henne mer tid att ägna åt sin favoritsysselsättning när hon inte är på jobbet – att bara vara hemma.

– Jag är nog den tråkigaste personen; jag älskar att vara hemma, titta på serier, umgås med vänner och spela spel.

Fyra snabba fakta om Emelie

Bästa filmen/serien: "Her" är Emelies bästa filmval. När det gäller serier är det svårt att välja en favorit, men den senaste som verkligen fångade hennes intresse var "Last of Us".

Bästa låten: Emelie har en förkärlek för 80-talsmusik och nämner Modern Talking som en favorit.

Bästa maträtten: För Emelie är inget så gott som en smakrik bibimbap.

Bästa avkopplingen: Att titta på serier och mysa med hennes katter är den ultimata avkopplingen för Emelie.