Så får du bästa stödet av Infrastruktur och Service

Karolin Södertun-Zeghbi, vice enhetschef för Infrastruktur och Service, delar med sig av bästa sättet att kontakta Service för att få snabbt stöd.
Publicerad 2023-11-22

Skolans Servicecenter representerar skolans servicefunktion och är till för att assistera dig som anställd i en mängd praktiska ärenden, inklusive catering, evenemang, lokalbokningar, felanmälningar, post och budtjänster. Varje dag arbetar ett dedikerat team för att underlätta för dig i ditt arbete. Det bästa sättet att kontakta dem är via enhetens funktionsmejl service@eecs.kth.se.

– Allra helst tar vi emot ditt ärende via vår funktionsmejl service@eecs.kth.se . Vi har flera medarbetare som dagligen bevakar den och du får ett snabbt svar på din fråga eller ärende.

– Vi förstår att det kan kännas opersonligt att skicka e-post till en funktionsadress och att det kan ge intrycket av att frågan eller ärendet försvinner ut i ett svart hål. Vi strävar efter att förändra den upplevelsen och vill betona att det finns verkliga personer som tar emot varje e-post du skickar, fortsätter Karolin.

Att skicka in ditt ärende via funktionsmejlen har, enligt Karolin, istället flera fördelar:

– Skickar du in ditt ärende till vår funktionsmejl hamnar det i vårt ärendesystem där vi får en överblick över alla ärenden och vem av oss på enheten som tagit ett specifikt ärende. Du får också ett ärendenummer ifall du skulle behöva följa upp. Här förs också statistik och vi kan se över eventuella återkommande problem.

"Vi kan inte ge den service vi eftersträvar via Slack"

Karolin berättar att enheten den 1 december kommer att stänga ner Slackkanalen eecs-service-support.

– Vi kan helt enkelt inte ge er den service vi önskar och eftersträvar via Slack. Här kan till exempel vem som helst svara och då kan du få felaktig information. Vi vill att du snabbt ska få rätt svar på det du undrar över och att ditt ärende ska hamna rätt.

Karolin förtydligar att utöver funktionsmejlen når du också Service via telefon eller genom att besöka något av våra tre Servicecenter.

Ni använder ju ibland Slack för att informera om saker, hur kommer vi då få denna information?

– Slack är ett jättebra kommunikationsverktyg för oss att få ut information om exempelvis avvikande öppettider i Servicecenter eller en brandövning, men då kommer vi posta sådan information i skolans kanal eecs-general.

Allt du behöver för att få hjälp av Service

Vad kan jag få hjälp med?

Du är välkommen att kontakta Service om du inte vet var du ska vända dig så lotsar vi dig rätt. Vår personal skickar ditt ärende rätt inom enheten alternativt vidare till annan enhet (HR, ekonomi, utbildning).

Du kan bland annat få hjälp med post och bud, catering, felanmälningar (trasiga lampor, apparater, rumstemperatur), avtal, inköp, registratur och event (rumsbokning, koordinering, transport, aktiviteter).

Se alla våra tjänster i enhetens tjänstekatalog

Vad vi kan hjälpa dig med