Summering av All employee meeting (AEM)

10 februari

Skolchef Sonja Berlijn. Fotograf: Susanne Kronholm
Publicerad 2022-02-15

Missade du AEM den 10 februari? Ingen fara, här kommer summeringen samt presentationen. Sonja Berlijn pratade bland annat om säkerhet, hälsoundersökningen, verksamhetsplanen samt reflektioner kring 2021.

Sonja, live från Teknikringen 33

Vårterminens första All employee meeting sändes från köket på Teknikringen 33, med folk både på plats i köket och via Zoom. Från klockan 8 serverades fika med kanelbullar för de som var sugna.

Sonja inledde med praktisk information. Hon uppmanade alla att lägga in KTH:s larmnummer i mobilen och lära oss vilket nummer vi ska ringa när.Har du inte gjort det än? Gör det nu

Hon påminde också om vilka försiktighetsåtgärder vi bör ha i bakhuvudet, som att inte släppa in okända människor i våra lokaler och inte klicka på okända länkar i e-post.

EECS Hälsoundersökning

Mellan 1 februari och 31 maj kan du som anställd på KTH göra en hälsoundersökning. Du har fått e-post om hur du bokar in din tid. Kontakta HR om du har frågor på hr-support@eecs.kth.se

Utvecklingssamtal

Sonja påminde också om att det snart är dags för årets utvecklingssamtal.

Reflektioner och höjdpunkter 2021

Sonja tänkte tillbaka på 2021 och lyfte upp några av årets händelser, som RAE:n (Research Assessment Exercise), PDC Paralelldatorcentrums invigning av superdatorn Dardel och några av de event skolan arrangerat.

Siffror 2021

Sonja presenterade bland annat skolans finansiella resultat och siffror på hur många som tagit ut examen de senaste tre åren. Visste du att under 2021 tog fler ut examen inom samtliga nivåer än de tidigare två åren? Du kan se alla siffror i presentationen.

Sjukfrånvaro och incidenter 2021

Som vanligt presenterade Sonja skolans sjukfrånvaro- och incidentstatistik, denna gång hur det såg ut för hela året och med en jämförelse med tidigare år. Du kan se alla siffror i presentationen.

Verksamhetsplanen 2022

Sonja presenterade årets Verksamhetsplan (VP) för skolan som inkluderar rektors uppdrag och skolans prioriterade aktiviteter. Det omfattar bland annat Kista – nästa steg, uppföljning av medarbetarundersökningen och ett pilotprojekt för ett budget- och prognosverktyg.

Du kan läsa mer om VP:n i presentationen. Senare i februari kommer också ett blogginlägg från Sonja om just VP:n.

Personalförändringar

Sonja informerade om personalförändringar om verksamhetsstödets ledning och IT. Du kan se vad som gäller i presentationen.

Gratulationer!

Sonja avslutade med att gratulera två skolans medarbetare Madeline Balaam  och Mark Smith  som tilldelats rektors jämställdhets- och mångfaldspris, respektive KTH:s pedagogiska pris. Stort grattis Madeline och Mark! Artiklar om pristagarna kommer senare i vår i samband med prisutdelning, håll utkik på intranätet och i nyhetsbrevet.

Nästa AEM 10 mars - save the date

Nästa personalmöte är 10 mars. Skolans kalender är uppdaterad med alla vårterminens AEM. Datumen är:

Turné med fika

Om pandemin tillåter kommer Sonja fortsätta att sända AEM från skolans olika lokaler med möjligheten att fika tillsammans innan mellan 8:00–8:45. Då kan du välja mellan att delta på plats eller digitalt. Information om plats kommer att läggas i skolans kalender  och kommuniceras i nyhetsbrevet pEECS och Slack.

Bidra till agendan

Kontakta communication-support@eecs.kth.se  om du har förslag på innehåll till kommande personalmöten. Vill du skicka in anonyma frågor använd det här formuläret .