Starta sociala medier-konto på KTH
Sociala medier kan vara en kommunikationskanal för att nå ut till vissa målgrupper, och ett kostnadseffektivt och snabbt sätt att få ut nyheter och information. Det är dock viktigt att det finns en genomtänkt strategi och en plan för hantering och moderering av ett konto på sociala medier, både för att kommunikationen ska nå ut och få önskad effekt och för att kanalen ska kunna underhållas på ett relevant och regelmässigt sätt.
Om du funderar på att starta en kanal i sociala medier med KTH som avsändare så finns det några saker som du behöver göra innan uppstart. Detta finns beskrivet i checklistan nedan. Slutligt beslut om uppstart fattas av Kommunikationsavdelningen.
Sammanfatta punkterna ovan i ett mail eller ett worddokument och skicka ditt underlag till sociala medier-ansvarig genom funktionsmejlen socialmedia@kth.se . Vi kommer därefter att sätta upp ett möte för att gå igenom underlag och förutsättningar. Efter det görs en bedömning av Kommunikationsavdelningen om kraven är uppfyllda för upprättande av ett nytt konto.
På LinkedIn jobbar vi med showcasesidor som baseras på ämnesområden. Besluten om uppstartande tas av arbetsgruppen för kommunikationsansvariga, KOM AG.
Har du fler frågor eller funderingar, hör av dig till socialmedia@kth.se .