Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Ta fram semesterlista

Här hittar du som chef instruktioner för hur du tar fram en aktuell semesterlista för din avdelning eller en större del av organisationen i KTH-HR.

Ta fram semesterlista steg för steg

1. Börja med att klicka på "Medvind" på huvudmenyraden. Klicka sedan på "Arbetsledare" och "Planering".

Visar klicka på Medvind på huvudmenyraden och klicka på Arbetsledare/Planering.

2. Ett nytt fönster öppnas. Klicka på fliken "Översikt" (markerad i grönt i exemplet) och därefter på "Rapporter" och "Lönesaldo-rapport".

Visar klicka på rapporter och lönesaldo rapport.

3. Ett nytt fönster öppnas. Här visas alla medarbetare som tillhör den planeringsgrupp som du har valt att visa i systemet. Klicka på "Visa" för att skapa rapporten.

Visar medarbetare som tillhör planeringsgrupp som du har valt.

4. Systemet visar här aktuellt semestersaldo för varje medarbetare. Om en medarbetare har lagt in semester framåt i tiden i systemet, kommer dessa dagar att reducera antalet dagar som visas i denna bild.

Visar semestersaldo för varje medarbetare.

5. Tryck på de tre prickarna högst upp i ena hörnet för att välja att ta ut rapporten till Excel.

Godkänna rapporterade timmar
Godkänna ledigheter och frånvaro
Semesterlista
Registrera arbetstimmar som planerare
Godkänna och signera anställningsavtal
Attestering
Ändra personliga inställningar
Avancerat urval