Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Sökprocess

En väl utformad annons präglar hela rekryteringsprocessen där jämställdhet, mångfald och lika villkor är en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund som universitet och statlig myndighet.

Annonsering

En platsannons är ofta den första kontakten med sökande, utformningen av annonsen är därför en viktig del i rekryteringsarbetet. Kraven i annonsen ska bygga på den anställningsprofil/rekryteringstillstånd som är framtagen.

Tjänster vid KTH annonseras enligt KTH:s riktlinje för annonsering . Publicering av annonser hanteras av Rekryteringsannonser på Personalavdelningen (VS), de kan även bistå med råd och tips i frågor om annonseringskanaler.

Mer information om annonsering finner du här.

Urvalsfrågor

Urvalsfrågor underlättar urvalsarbetet inför intervjuerna och skrivs som fritext- eller alternativfrågor i samband med annonsutformningen i rekryteringssystemet.

Exempel på urvalsfrågor:

  • Har du examen inom_? 

  • Hur många års erfarenhet har du av arbete med ___?

  • om ja på ovan , vänlig beskriv din erfarenhet inom detta (textsvar) 

  • Har du erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola?

Nästa steg: Urval