Sökprocess
En väl utformad annons präglar hela rekryteringsprocessen där jämställdhet, mångfald och lika villkor är en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund som universitet och statlig myndighet.
Annonsering
En platsannons är ofta den första kontakten med sökande, utformningen av annonsen är därför en viktig del i rekryteringsarbetet. Kraven i annonsen ska bygga på den anställningsprofil/rekryteringstillstånd som är framtagen.
Tjänster vid KTH annonseras enligt KTH:s riktlinje för annonsering . Publicering av annonser hanteras av Rekryteringsannonser på Personalavdelningen (VS), de kan även bistå med råd och tips i frågor om annonseringskanaler.
Mer information om annonsering finner du här.
Urvalsfrågor
Urvalsfrågor underlättar urvalsarbetet inför intervjuerna och skrivs som fritext- eller alternativfrågor i samband med annonsutformningen i rekryteringssystemet.
Exempel på urvalsfrågor:
- 
  Har du examen inom_? 
- 
  Hur många års erfarenhet har du av arbete med ___? 
- 
  om ja på ovan , vänlig beskriv din erfarenhet inom detta (textsvar) 
- 
  Har du erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola?