Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Registrera arbetstimmar timanställd

Här finns instruktioner för hur du som timanställd registrerar dina arbetade timmar i KTH-HR.

Guiderna är under utveckling

Guiderna för anställda och chefer i KTH-HR är under utveckling och kommer att uppdateras under hösten 2024.

Registrera arbetstimmar steg för steg

1. Logga in på KTH-HR.

2. Klicka på “Medarbetare” och “Min arbetstid”.

Steg 1, Sjukfrånvaro, visar fliken "Medarbetare" och "Min arbetstid".

3. Om du arbetar på flera platser, måste du se till att du väljer rätt avdelning i listan ovanför ditt schema. Om du har jobbat på flera avdelningar under samma månad, måste du komma ihåg att byta avdelning när du rapporterar.

Steg 1, registrera timmar timanställda.

4. Välj vilken månad du rapporterar tid för och klicka på vilken dag du ska lägga in timmar på.  

Steg 4, registrera arbetstimmar, visar välja månad och dag.

5. a. Lägg in start och sluttid för dina arbetade timmar. Välj typ av tid, exempelvis student.

5. b. Om du har haft rast, ange totalt antal minuter. Som ett alternativ kan du också lägga in flera arbetspass på samma dag.

5. c. I kommentarsfältet kan du ange information som underlättar för chefen att granska tiden, till exempel kurskod.

Steg 5, registrera arbetstimmar, ange arbetade timmar och kommentar.

6. Klicka på rutan “Avvikande kontering”. Ett nytt fönster öppnas.

Steg 8 vy.

7. Ange “Orgenhet” och “Projekt” från rullistan enligt det informationsmejl som du har fått angående ditt anställningserbjudande.

Steg 7, registrera arbetstimmar, visar avvikande kontering; organisatorisk enhet och projekt.

8. När du har registrerat arbetade timmar får du upp en vy som visar hur det ser ut när du registrerat arbetade timmar.

Steg 8, avvikande kontering, arbetade timmar.
Klarmarkera
Personliga uppgifter
Frånvaro och ledigheter
Föräldraledighet
Sjukfrånvaro
Vård av barn (VAB)
Kostförmån
Arbetstimmar för timanställda