Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Registrera personliga uppgifter

Här hittar du instruktioner för hur du som medarbetare registrerar dina personliga uppgifter som kontaktuppgifter, nära anhörig samt födelsedata på barn i KTH-HR.

Guiderna är under utveckling

Guiderna för anställda och chefer i KTH-HR är under utveckling och kommer att uppdateras under hösten 2024.

Registrera personliga uppgifter steg för steg

Följ stegen som förklaras här för att lägga till dina kontaktuppgifter.

Lägg till dina kontaktuppgifter

1. Börja med att klicka på “Anställning” högst upp i menyn.

2. Klicka sedan på “Min anställning”.

Steg 2, lägg till kontaktuppgifter, visar klicka på Min anställning.

3. Klicka sedan på “+” (plustecknet).

Steg 3, kontaktuppgifter, visar klicka på plustecknet.

4. Klicka sedan på "Kontaktuppgifter". 

Steg 4, registrera personliga uppgifter, visar klicka på "Kontaktuppgifter".

5. Fyll i dina kontaktuppgifter. Klicka sedan på "Spara" innan du går vidare. Efter att du klickat på "Spara" ska du även klicka på "Slutför" för att uppdateringen ska gå igenom.

Steg 5, fyll i kontaktuppgifter, spara och slutför.

Lägg till anhöriga

Följ stegen som förklaras här för att lägga till anhörigas uppgifter. Här följer ett exempel på hur du lägger till exempelvis ditt barns namn och födelsedatum. Samma steg gäller för övriga anhöriga som du önskar lägga till.

1. Klicka på fliken "Anhöriga".

2. Klicka på "Ny rad".

3. Fyll i ditt barns “Namn”.

4. I rullistan för "Relation" väljer du “Barn (föräldraledighet)”.

5. Skriv i ditt barns födelsedatum. Klicka sedan på "Spara" och "Slutför".

Steg 3-5, registrera anhörig barn, välja uppgifter och spara/slutföra.
Klarmarkera
Personliga uppgifter
Frånvaro och ledigheter
Föräldraledighet
Sjukfrånvaro
Vård av barn (VAB)
Kostförmån
Arbetstimmar för timanställda
Ändra personliga inställningar