Registrera personliga uppgifter
Här hittar du instruktioner för hur du som medarbetare registrerar dina personliga uppgifter som kontaktuppgifter, nära anhörig samt födelsedata på barn i KTH-HR.
Registrera personliga uppgifter steg för steg
Följ stegen som förklaras här för att lägga till dina kontaktuppgifter.
Lägg till dina kontaktuppgifter
1. Håll muspekaren över “Anställning” och välj "Min anställning".
2. Klicka sedan på “+” och välj "Kontaktuppgifter".
3. Fyll i dina kontaktuppgifter: Adress, postnummer och postadress. Det är även bra att fylla i privat telefonnummer och epost.
4. Klicka på "Ärendestatus” följt av “Slutför” för att uppdateringen ska gå igenom.
Lägg till anhöriga
Följ stegen som förklaras här för att lägga till anhörigas uppgifter.
1. Gå in på fliken "Anhöriga" och välj "Ny rad".
2. Här följer ett exempel på hur du lägger till ditt barn.
-
Fyll i ditt barns namn
-
Välj er relation
-
Fyll i ditt barns födelse-/adoptionsdatum
-
Klicka på "Spara" (Eller gå till steg 4)
3. Här följer ett exempel på hur du lägger till din make/maka.
-
Fyll i personens namn
-
Välj er relation
-
Fyll i personens telefonnummer
-
Klicka på “Spara” (Eller gå till steg 4)
4. Klicka på "Ärendestatus” följt av “Slutför” för att uppdateringen ska gå igenom.