Registrera personliga uppgifter
Här hittar du instruktioner för hur du som medarbetare registrerar dina personliga uppgifter som kontaktuppgifter, nära anhörig samt födelsedata på barn i KTH-HR.
Registrera personliga uppgifter steg för steg
Följ stegen som förklaras här för att lägga till dina kontaktuppgifter.
Lägg till dina kontaktuppgifter
1. Börja med att klicka på “Anställning” högst upp i menyn.
2. Klicka sedan på “Min anställning”.
3. Klicka sedan på “+” (plustecknet).
4. Klicka sedan på "Kontaktuppgifter".
5. Fyll i dina kontaktuppgifter. Klicka sedan på "Spara" innan du går vidare. Efter att du klickat på "Spara" ska du även klicka på "Slutför" för att uppdateringen ska gå igenom.
Lägg till anhöriga
Följ stegen som förklaras här för att lägga till anhörigas uppgifter. Här följer ett exempel på hur du lägger till exempelvis ditt barns namn och födelsedatum. Samma steg gäller för övriga anhöriga som du önskar lägga till.
1. Klicka på fliken "Anhöriga".
2. Klicka på "Ny rad".
3. Fyll i ditt barns “Namn”.
4. I rullistan för "Relation" väljer du “Barn (föräldraledighet)”.
5. Skriv i ditt barns födelsedatum. Klicka sedan på "Spara" och "Slutför".