Registrera föräldraledighet
Här finns instruktioner för hur du som anställd registrerar föräldraledighet i KTH-HR.
Ta del av vad som gäller vid föräldraledighet innan du registrerar föräldraledighet i KTH-HR.
För att kunna registrera föräldraledighet behöver du först registrera personliga uppgifter där du lägger in ditt barns uppgifter.
Registrera föräldraledighet steg för steg
1. Börja med att klicka på ”Min arbetstid”.
2. När du klickat på "Min arbetstid" kommer du till en överblick där du ser din kalender med ditt schema. Där hittar du fliken “Ledighetsansökan”. Klicka på den fliken.
3. Tryck på knappen "Lägg till".
4. Efter att du klickat på "Lägg till" kommer det dyka upp en ruta där ska du fylla i frånvaroorsak, i det här fallet "Föräldraledighet". Du behöver även fylla i fr.o.m och t.o.m datum på din ledighet, samt barnets födelsedatum. Om du vill bifoga en kommentar kan du göra det.
5. När du fyllt i informationen klickar du på ”Spara”.
6. Din ledighetsansökan kommer nu att visas. Där kan du se din status: ”Ansökt".