2020-04-29
Mötesanteckningar från MMK's ledningsgruppsmöte. Kontakta prefekt om du vill ta del av bilagor och detaljer.
Anteckningar
1. Dagens agenda (MG), anteckningar föregående möte (MG), övriga frågor
2. Information från ITM-LG (MG)
- GRU
- bisysslor, är under behandling, skall snart återkopplas
- val till skolkollegiet
3. MMK
- hjälp av KTHB om OA
3.1 Ekonomi (EG)
3.2 Personal, roller, ansvar (MG)
4. Enheterna (enhetschefer)
MFM: allt rullar på
IPU: en doktorand på ingång. Avvaktar att våra anteckningar hamnar på webben. Magnus K: vi behöver fira med tårta, behöver presentera sig lite för MMK. Kan vi ha ett frukostseminarium?
SKD: tentavakter, har två tentor samtidigt 3/6. Vill se ett lärarlag kring elektroniska tentor. Funderar på höstterminen, laborativ verksamhet.
MDA:
MMK: Hur hanterar vi ITRL? Skall vi ha en ny enhet som fokuserar på system? Vi bokar en längre diskussion i maj. MG kollar först med Pär.
5. GRU (GÖS)
Mycket fokus på tentor inför P4. Enhetscheferna bemannar med tentavakter. Kansliet kommer att anmäla sig när de kan och när de ser att vi har behov.
Vi behöver se till att info når ut till de tentavakter som vi utsett, exempelvis tentavaktskursen i Canvas. Viktigt att materialet är på engelska.
Lite nya direktiv ang ID-kontroll.
Studenters access till huset: HK mm. Respektive kursansvarig hanterar.
Budget: MG och GÖS diskuterar separat
Mall för kursers ekonomi. Hur hanterar man löner? Schablonlöner. Vi kan tex ta median- eller medellöner från systemet.
6. Forskarutbildning (MM)
Vi är ombedda att rapportera in utlandsvistelser för våra doktorander, vi behöver skicka ut fler.
Vi skall anmäla disputationer 10 veckor i förväg till kansliet, ansökan om granskning. Allt material skall finnas på plats fem veckor i förväg.