Förändringsprogram för framtidens utbildning på KTH
KTH:s arbete med att utveckla utbildningsverksamheten har nu fått en riktning i ett förändringsprogram för framtidens utbildning. Programmets arbete struktureras i ett ramverk som utgörs av 13 principer.
![Illustration: För att komma över vatten har några börjat bygga en bro, andra en tunnel.](/polopoly_fs/1.1345022.1718716272!/image/Tunnel-bron_Illustration%20av%20Henrik%20Kniberg_72dpi_434x290pxl.jpeg)
På dessa sidor kommer information om organisation och styrning av förändringsprogrammet Framtidens utbildning att publiceras.
Beslut
Inriktningsbeslut avseende utformning av KTH:s utbildningsutbud (V-2024-0331 1.2)
Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)
Beslut om principer för framtidens utbildning (V-2022-0380)
Organisation
En programledning har tillsatts för att stödja och samordna genomförandet på skolor och i KTH-övergripande grupper och forum.
Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Planer
Flera uppdrag i KTH:s verksamhetsplan för 2023–2025 kopplar till ett flertal av ramverksprinciperna.
Uppdrag kopplade till Framtidens utbildning i Verksamhetsplan för KTH 2023–2025
Lyssna på podden Fikasnack om framtidens utbildning
![Arnold Pears](/polopoly_fs/1.1343764.1718262002!/image/KTH%20Fikapodden%2042%20Arnold%20Pears.jpg)
![Mikael Lindström](/polopoly_fs/1.1342532.1718001235!/image/KTH%20Fikapodden%2041%20Mikael%20Lindstr%C3%B6m.jpg)
![Magnus Wiktorsson, Martin Edin Grimheden](/polopoly_fs/1.1340573.1717052668!/image/KTH%20Fikapodden%2040%20PRIMO%20Lab.jpg)