Till innehåll på sidan

Förändringsprogram för framtidens utbildning på KTH

KTH:s arbete med att utveckla utbildningsverksamheten har nu fått en riktning i ett förändringsprogram för framtidens utbildning. Programmets arbete struktureras i ett ramverk som utgörs av 13 principer.

På dessa sidor kommer information om organisation och styrning av förändringsprogrammet Framtidens utbildning att publiceras.

Beslut

Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)

Beslut om principer för framtidens utbildning (V-2022-0380)

Organisation

En programledning har tillsatts för att stödja och samordna genomförandet på skolor och i KTH-övergripande grupper och forum.

Programledning för Framtidens utbildning på KTH

Planer

Flera uppdrag i KTH:s verksamhetsplan för 2023–2025 kopplar till ett flertal av ramverksprinciperna.

Uppdrag kopplade till Framtidens utbildning i Verksamhetsplan för KTH 2023–2025

Lyssna på podden Fikasnack om framtidens utbildning 

Man med glasögon, headset och blå skjorta.

Senaste poddavsnittet

Fikasnack om "Fremtidens teknologistudier" på NTNU

Vilka utmaningar delar vi med NTNU:s utvecklingsprogram och vilka lärdomar kan vi dra från deras utvecklingsresa, som påbörjades några år före KTH? Johan samtalar med programledarna Jocke och Geir Øien, professor och centrumledare på NTNU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet.

Spotify #14  / KTH Play #14

Fremtidens teknologistudier (ntnu.no)

Ansikten på två blonda kvinnor: Eva och Malin.

Podd #12

Fikasnack om utvecklingsprojekt på ABE

Johan och Per samtalar med Eva Liedholm Jonsson och Malin Wennerholm, grundutbildningsansvariga (GA) på Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE), om ABE:s tre utvecklingsprojekt som startat 2023 inom Framtidens utbildning.

Spotify #12  / KTH Play #12 (textad)

Se ABE:s projekt

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-09-14