Förändringsprogram för framtidens utbildning på KTH
KTH:s arbete med att utveckla utbildningsverksamheten har nu fått en riktning i ett förändringsprogram för framtidens utbildning. Programmets arbete struktureras i ett ramverk som utgörs av 13 principer.
På dessa sidor kommer information om organisation och styrning av förändringsprogrammet Framtidens utbildning att publiceras.
Beslut
Inriktningsbeslut om framtidens lärmiljöer på KTH (HS-2025-1323 1.4.)
Inriktningsbeslut avseende utformning av KTH:s utbildningsutbud (V-2024-0331 1.2)
Beslut om principer för framtidens utbildning (V-2022-0380)
Organisation
En programledning har tillsatts för att stödja och samordna genomförandet på skolor och i KTH-övergripande grupper och forum.
Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Lyssna på podden Fikasnack om framtidens utbildning



Nyheter

Storträff – med Fikasnack – för ännu mer excellens
Se Fikasnackspodden på Storträffen (med bonusmaterial) samt dokumentationen av de inledande och avslutande sessioner med huvudtalarna Rodgrigo Muro och Suzanne Brink. Vårens Storträff samarrangerades ...
Läs artikelnFikasnack om KTH Spaces vid Campus Flemingsberg
Vad är det pedagogiska värdet av öppna lärmiljöer som Spaces och varför är det viktigt att de är lättillgängliga för KTH:s studenter? Se ett lite annorlunda fikasnack där Anders Cajander och Linus Rem...
Läs artikeln
Så jobbar KTH och industrin för att möta framtidens kompetensbehov
Industrins kompetensbehov förändras i takt med samhällsförändringar och teknikskiften som digitalisering och elektrifiering. Efterfrågan på kompetens är omfattande och för att Sverige ska hålla sig ko...
Läs artikeln