Stöd för kursutveckling efter kursvärdering
Vill du utveckla din kurs utifrån studenters återkoppling på kursvärdering? Behöver du stöd för att komma igång? På den här sidan hittar du olika former av stöd som kan hjälpa dig med utvecklingen av din kurs.
Stödresurser som kan kopplas till kursenkätens frågor
Här finns resurser som kan kopplas till några av kursenkätens frågor.
Organisation av information (fråga 1)
Om du vill förbättra organisationen av information i Canvasrummet för kursen så finns det mycket stöd på E-lärandes sidor. Se exempelvis sidan Rekommendationer och goda exempel på kursdesign i Canvas . Det finns även en workshop om att Utveckla ditt Canvasrum .
Aktivt lärande (fråga 2, 4)
För inspiration kring aktiviteter för att stötta studenters lärande och att de deltar aktivt i kursen så rekommenderas sidorna om Läraktiviteter .
Bedömning och återkoppling (fråga 3, 7)
För att få råd och tips kring planering av examinerande moment så kan du titta på sidorna om Examination . Ta även en titt på sidorna om Quiz i Canvas .
Inkludering (fråga 5)
För hjälp med inkludering så finns till exempel sidan om Tillgänglighet i undervisning . För en djupare kompetensutveckling finns den högskolepedagogiska kursen LH225V Genusforskning och jämställdhet i högre utbildning .
Arbetsbelastning och relevans (fråga 6, 8)
Kursenkätens frågor om arbetsbelastning och relevans kan vara svåra att ge generellt stöd till. Istället rekommenderar vi att diskutera frågorna med dina kollegor, exempelvis på ett kursanalysmöte. På sidan Kursanalysmöte finns stöd för genomförande av ett sådant möte.
Pedagogisk handledning och kompetensutveckling
Om du vill diskutera resultaten på kursenkäten och hur du kan utveckla din kurs är du alltid välkommen att vända dig till den högskolepedagogiska enheten genom hp-utveckling@kth.se .
Om du behöver stöd kring digital undervisning kan du mejla e-learning@kth.se för att få handledning.