Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Publicera och marknadsföra fristående kurser

Här kan du läsa om hur KTH arbetar med att publicera och kommunicera/marknadsföra fristående kurser. För att få relevanta sökande behöver vi kommunicera KTH:s utbud av kurser för fristående studerande. Majoriteten av fristående kurser är anslagsfinansierad vidareutbildning inom livslångt lärande, alltså kurser för yrkesverksamma

Kursinformation för fristående kurser

Det är viktigt att kursinformation fylls i för att så många som möjligt ska hitta till och vilja söka KTH:s kurser. Här ser du hur du uppdaterar information för din kurs.

Checklista: Kursinformation för fristående kurser

Fristående kurser är kostnadsfri utbildning främst riktad till yrkesverksamma som vill fortbilda eller kompetensutveckla sig.

Här beskrivs arbetet med att publicera och marknadsföra det beslutade utbudet av fristående kurser. I processen står det hur olika roller på skolorna och inom verksamhetsstödet samverkar, och vem som ansvarar för vilka delar av arbetet.

Processmodell

Processmodell Publicera och marknadsföra fristående kurser (pdf 62 kB)

Följ aktivitetsrutorna i bilden. Siffran ovanför varje ruta hänvisar till aktivitetsbeskrivningen som återfinns nedan.

Aktiviteter

Klicka på varje aktivitet för en detaljerad beskrivning.

Starthändelse

Rektor har fattat beslut om utbildningsutbud

Resultat

  • Presumtiv student har fått rätt information för välgrundade val av kurs
  • Presumtiv student kan anmäla sig till KTH:s kursutbud
  • KTH har nått rätt målgrupp

Processledning

Kontakt

För frågor om processen Publicera och marknadsföra fristående kurser, kontakta processledaren William Källback Winter .