Publicera och marknadsföra fristående kurser
Här kan du läsa om hur KTH arbetar med att publicera och kommunicera/marknadsföra fristående kurser. För att få relevanta sökande behöver vi kommunicera KTH:s utbud av kurser för fristående studerande. Majoriteten av fristående kurser är anslagsfinansierad vidareutbildning inom livslångt lärande, alltså kurser för yrkesverksamma.
Fristående kurser är kostnadsfri utbildning främst riktad till yrkesverksamma som vill fortbilda eller kompetensutveckla sig.
Här beskrivs arbetet med att publicera och marknadsföra det beslutade utbudet av fristående kurser. I processen står det hur olika roller på skolorna och inom verksamhetsstödet samverkar, och vem som ansvarar för vilka delar av arbetet.
Processmodell
Processmodell Publicera och marknadsföra fristående kurser (pdf 62 kB)
Följ aktivitetsrutorna i bilden. Siffran ovanför varje ruta hänvisar till aktivitetsbeskrivningen som återfinns nedan.
Aktiviteter
Klicka på varje aktivitet för en detaljerad beskrivning.
Tidplan
Aktiviteter och datum för KTH:s utbud av fristående kurser
Relevant innehåll
Information för presumtiva studenter om KTH:s fristående kurser (kth.se)
KTH:s sökverktyg för fristående kurser (kth.se)
Redigera introduktion till kursen