Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Arbetsplatsträffar (APT)

Som chef ansvarar du för att planera och genomföra arbetsplatsträffar (APT) minst en gång i månaden under terminen.

Vad är APT?

Arbetsplatsträffar (APT) är en mötesform som regleras av KTH:s samverkansavtal och genomförs minst en gång i månaden under terminen. APT fungerar som ett forum för dialog mellan arbetsgivare och arbetstagare, och syftar till åsiktsventilering, förslag och påverkan.  

Planera dina APT:er

Du bör planera in arbetsplatsträffarna över en längre period. Närvaro för medarbetare är obligatorisk, och eventuell frånvaro ska meddelas till dig som chef. Under arbetsplatsträffen följer ni en dagordning. Du som chef ser till att någon i gruppen för mötesanteckningar under mötet, samt att ni följer upp anteckningarna vid nästa tillfälle. De punkter som minst ska finnas med på dagordningen finns under rubriken Dagordning i avsnittet genomförande av arbetsplatsträffar

Få stöd av HR

HR kan stötta dig i frågor om genomförande av APT. Vid behov kan HR även delta som stöd under mötet.

Innehållsansvarig:Helene Malstrand
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-02-06
Samverkan
Arbetsplatsträffar (APT)
Medarbetarsamtal
Lönerevision och lönesamtal
Arbetstid
Ledighet och frånvaro
Bisyssla
Försäkringar