Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

FAQ om Edge

Frågor och svar om ärendehanteringssystemet Edge

Återkommande frågor och svar om Edge

Jag hittar inte min "kö" i Edge, var finns mina ärenden?

Köer finns inte som koncept i Edge. Ärenden tilldelas till Supportgrupper. Man kan se alla ärenden i det supportgrupper man är med i via vyn "1.2 Open Incidents in My Teams" under fliken "Incidents" i vänsterfältet. Administratörer för supportgrupper kan också lägga upp sökningar för arbetsgruppen under avdelningen/skolans flik i vänsterfältet.

Jag kan inte logga in i systemet trots att jag är tillagd i supportgruppen

Det räcker inte med att bara vara medlem i en supportgrupp. Du behöver även ha rättigheter att logga in i systemet. Be din gruppadministratör att Kontakta IT-Support  för hjälp.

Jag har inte möjlighet att lägga in påminnelser (reminders) i Edge men mina kollegor kan göra det

reminder-ej-editerbar

Det beror på hur man öppnar ett ärende. Om man har gjort en Dashboard för sina ärenden och klickar på ett ärendenummer (KTH-INC-XXXXXXX) så öppnas det i ett läge där all funktionalitet inte finns, exempelvis knappen för ny reminder.
Om man i stället klickar på löpnumret till vänster om ärendenumret, så öppnas ärendet i ett annat läge där knappen för att skapa en ny reminder finns.

öppna-ärende-reminder

Nu kan man skapa/editera Reminder-fältet.

editera-reminder