Köer finns inte som koncept i Edge. Ärenden tilldelas till Supportgrupper. Man kan se alla ärenden i det supportgrupper man är med i via vyn "1.2 Open Incidents in My Teams" under fliken "Incidents" i vänsterfältet. Administratörer för supportgrupper kan också lägga upp sökningar för arbetsgruppen under avdelningen/skolans flik i vänsterfältet.
Det räcker inte med att bara vara medlem i en supportgrupp. Du behöver även ha rättigheter att logga in i systemet. Be din gruppadministratör att
Kontakta IT-Support
för hjälp.
Om kolumnen med mappar ser inte ut som kollegans, saknar du vyer.
Då man får behörighet till Edge måste KTH IT-Support lägga på rätt vyer för er skola. Vyerna kan inte läggas på i förväg utan det kan bara göras efter man loggat in i systemet en gång eftersom den interna användaren i Edge skapas automatiskt i samband med den första inloggningen.
Om det dröjer länge efter beställningen innnan man loggar in första gången kan man behöva kontakta KTH IT-Support för att få tillgång till sin skolas vy med rätt mappar.
Påminnelser kan skapa numera i Edge via fliken "Reminder information". Men man kan sakna "Skapa ny" knappen.
Att du inte har inte möjlighet att lägga in påminnelser (reminders) i Edge men dinakollegor kan göra det, beror på hur man öppnar ett ärende. Om man har gjort en Dashboard för sina ärenden och klickar på ett ärendenummer (KTH-INC-XXXXXXX) så öppnas det i ett läge där all funktionalitet inte finns, exempelvis knappen för ny reminder.
Om man i stället klickar på löpnumret till vänster om ärendenumret, så öppnas ärendet i ett annat läge där knappen för att skapa en ny reminder finns.