Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Beställa access till Edge

Kontakta KTH IT-support för att beställa access till Edge.

Personen behöver vara anställd eller konsult.
KTH IT-support behöver veta:

  • Användarnamn för personen.
  • Vilken vy personen ska ha i vänsterkanten.

Behörighet till supportgrupper hanteras av den lokala supportgruppsadministratören för den supportgruppen.

Fakta:

Behörighet för att jobba med ärenden i Edge är uppdelad i 3 delar.

  1. Behörighet till själva systemet Edge - beställs via KTH IT-Support enligt ovan.
    Denna behörighet synkas en gång per natt. Så man kan tidigast logga in i Edge dagen efter man fått svar från KTH IT-Support.
  2. Behörighet till sin skolas/avdelnings vyer i vänster kolumn - beställs av KTH IT-Support samtidigt.
    Man måste ha försökt logga in en gång innan rätt vy kan kopppas till Edge kontot. Inloggningen behöver inte ha lyckats. Så man kan faktiskt testa logga in innan steg 1 för att det ska vara klart då beställningen kommer till KTH IT-Support.
  3. Behörighet till en supportgrupp och de ärenden som tillhör denna - hanteras av skolans/avdelningens egna supportgruppsadministratörer.
    En supportgruppsadministratör kan ha lagt till en supportperson innan steg 1 och 2 är klart.