Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Kända problem

Kända och åtgärdade problem i systemet.

Aktuella problem

Åtgärdade problem

Formatering vid vidaresändning av e-post

2023-03-23 (åtgärdat 2024-02-15)
Om man vidaresänder ett e-postmeddelande från Edge tappas formateringen på meddelandet.
Workaround: Använd svara i stället för vidaresänd.Formatering av citerade brev i Reply-to

2019-03-19 (Åtgärdat 2019-04-04)
När funktionen Reply-to används på ett inkommet brev visas det citerade brevet som text, utan formatering, vilket kan vara svårt att läsa.
Felet är anmält till leverantör som arbetar på lösning.

Ärenden skapade via KTH-Forms

2019-03-18 (Åtgärdat 2019-03-20)
För er som använder webbformulär via KTH-Forms så kommer ärenden som skapas via dessa komma in i systemet med kunden noreply@kth.se.
Kund måste då manuellt sättas om till rätt kund i ärendet från informationen i det inkomna mailet.
Detta innebär även att kunden inte får något autosvar.

E-post-ikonen i mobilgränssnittet

2019-03-18
E-postikonen i mobilgränssnittet visas som en länk och inte som en ikon.