Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

7. Skicka ut remiss

Preliminärt schema publiceras

Ingår i process

Schemalägga termin

Starthändelse

1 april för höstterminen

1 oktober för vårterminen

Resulterar i

Studierektorer, kanslipersonal, skolornas administratörer, programansvariga, kursansvariga, lärare m.fl. ser hur schemat ser ut preliminärt och har möjlighet att komma med synpunkter.

Aktörer

Schema

Beskrivning

Schemaläggarna skapar en remissvy i TimeEdit där alla KTH-anställda kan logga in och titta på schemaförslaget.
Remissvyn återfinns på www.kth.se/schema

Mail om att remissen startat skickas till skolornas schemafunktionsmail. Skolorna väljer själva vem som ska anslutas till respektive funktionsmail.

I mailet formuleras vad som förväntas av remissgranskaren. Bland annat påminns om att tentor ska ses över extra noga eftersom dessa inte får byta tid efter publicering, enligt Riktlinje om läsårets förläggning och planering.

Styrande dokument

Riktlinje om årets förläggning och planering

Systemstöd, hjälpmedel, rutin

TimeEdit
Mailutskick till skolornas funktionmailadresser

Beskriven av

Schema

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-12-18
1. Nya formulär i Preferences
2. Informera skolor om terminsplanering
3. Fylla i schemaunderlag
4. Förbereda schemaläggning
5. Lägga schema
6. För-remiss med Examination
7. Skicka ut remiss
8. Remissmöten med Skolorna
9. Granska schema och lämna synpunkter
10. Åtgärda svaren
11. Publicera slutversion
12. Löpande ändringar