Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

17 Kommunicera kursutbud

Ingår i process

Publicera och marknadsföra fristående kurser

Starthändelse

Kursutbud är publicerat på kth.se och antagning.se och går att hitta i sökverktyg. Fullständig information om kurser finns i Kurs- och programkatalogen/Om kursen.

Resulterar i

Kommunicering/marknadsföring av kursutbud har påbörjat.

Aktörer

COM, verksamhetskontakt för utbildning (VKU)

Beskrivning

Efter att kursutbud finns publicerat på kth.se och antagning.se kan målgruppen ta del av utbudet. Med det kan vi börja kommunicera/marknadsföra utbudet.

Skolorna via verksamhetskontakt för utbildning ansvarar för all kommunikation/marknadsföring som berör specifika kurser eller ämnesområden och COM ansvarar för övergripande kommunikation/marknadsföring av kursutbudet i stort.

COM och skolorna synkar gemensamt kring vad som görs på lokal nivå (skolor) och centralt (COM), även skolor synkar sinsemellan.

Systemstöd, hjälpmedel, rutin

Kurs- och programkatalogen, Om kursen

Kurser för fristående studerande

Beskriven av

Arbetsgrupp 2 för livslångt lärande, juni 2022

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-10-17
1 Ta fram tidplan inför marknadsföring
2 Förmedla beslut om utbud
3 Slutför process ändra kursplan
4 Slutför process inrätta kurs
5 Förmedla ändringar i kursutbud
6 Planera marknadsföring och kommunikation för specifika kurser
7 Planera marknadsföring och kommunikation övergripande kring kurser
8 Se över, skapa kursbeskrivning till Om kursen
9 Se över kursgemensam info
10 Se över, skapa sökord för antagning.se
11 Lägga in kursbeskrivning i Ladok
12 Skapa kurstillfällen
13 Granska kurstillfälle & sätta i status “ansökt”
14 Ändra kursregistreringsperiod i Kopps
15 Godkänna utbudet i Kopps och publicera i Kurs- och programkatalogen
16 Publicera utbud på KTH.se & föra över till Antagning.se
17 Kommunicera kursutbud
18 Öppna för anmälan på Antagning.se