6 Planera marknadsföring och kommunikation för specifika kurser
Ingår i process
Publicera och marknadsföra fristående kurser
Starthändelse
Reviderad kursplan finns i Kopps och är publicerad i kurs- och programkatalogen
Resulterar i
Plan finns för vilka specifika kurser eller särskilda ämnesområden som ska kommuniceras/marknadsföras och hur
Aktörer
Skolkommunikatör
Beskrivning
Om det finns behov att kommunicera eller marknadsföra särskilda kurser eller ämnesområden hanteras detta av respektive skola. Det kan exempelvis gälla kurser som berör särskilda branscher eller kurser som riktar sig mot en särskild målgrupp.
Kommunikatör på skola samarbetar med kursansvarig/examinator för att samla in relevant information och underlag som behövs för att kommunicera särskilda kurser eller ämnesområden.
Övergripande kommunikation/marknadsföring av KTH:s samlade kursutbud hanteras av COM, se aktivitet 7 Planera marknadsföring och kommunikation övergripande kring kurser .
Beskriven av
Arbetsgrupp 2 för livslångt lärande, juni 2022