7 Planera marknadsföring och kommunikation övergripande kring kurser
Ingår i process
Publicera och marknadsföra fristående kurser
Starthändelse
Reviderad kursplan finns i Kopps och är publicerad i kurs- och programkatalogen
Resulterar i
Plan finns för övergripande kommunikation/marknadsföring av utbudet av fristående kurser
Aktörer
COM
Beskrivning
Efter fristående kurser har inrättats påbörjar COM planering av hur det övergripande kursutbudet ska kommuniceras/marknadsföras, främst efter att kursutbudet har publicerats i KTH:s sökverktyg samt på antagning.se. Det kan gälla såväl hur kurserna kommuniceras i KTH:s egna kanaler som eventuell kommunikation eller marknadsföring i externa kanaler.
Kommunikation/marknadsföring av specifika kurser eller ämnesområden hanteras i första hand av skolorna, se aktivitet 6 Planera marknadsföring och kommunikation för specifika kurser .
Beskriven av
Arbetsgrupp 2 för livslångt lärande, juni 2022