Översikt av alla bidrag Här är en översikt över alla bidrag till KTH SoTL 2023. Presentationer På svenska P3: Rent frågebaserat lärande - framtidens digitala lärstöd P11 På den pedagogiska fronten intet nytt? Teman och tendenser i 2022 års lärarenkät På engelska P1: Getting students involved in theoretical elements of a practice-based project course – The students' perspectives P2: European Network for Virtual lab & Interactive Simulated Online learning_2027 (ENVISION_2027) P5: Using Program Integrating Courses to Work With Sustainable Development In Educational Programs P7: Implementation of gender equality, diversity, and equal treatment modules by engineering educators P8: Integrating recorded material with on-campus teaching: an interview study P8: Integrating recorded material with on-campus teaching: an interview study P:9 The role of a program director in a transformative educational landscape P10: Including industry 4.0 and sustainability in engineering education: results from a survey P12: Teachers' views on course analyses and the process at KTH P13: Notetaking Performance: Accounting for Influential Factors in Teaching P14: On design of our electro undergraduate courses with considerable degree of instant automatic feedback P15: Implementation of Active Learning and an Oxbridge-Inspired Supervision System at one KTH Course Workshoppar På svenska W1: Hur lång tid ska en student behöva lägga ner för att få ett högre betyg? W2: Tidlösa, samhällsnyttiga, ingenjörsvetenskapliga kunskaper för teknikundervisning på grundskolan och gymnasiet W5: Utveckla relationell kompetens med Critical Incident Analysis På engelska W3: What can STEM content teachers at KTH do to promote effective language and communication skills among their students? W4: Tired of all this talk about sustainability and equality? A workshop on action for educational transformation Rundabord På svenska RT1: KTH-lärares livslånga lärande för framtiden På engleska RT2: Academia - Stakeholder Collaboration in Challenge Driven Education Posters På svenska Studenters handfasta råd till lärare om undervisning och kurser Jag kanske inte kan allt, men jag har lärt mig att lära mig snabbt” - Datalogistudenters reflektioner inför arbetslivet Framtidens ledare för strategisk utbildningsutveckling program På engelska The KTH Guide to scientific writing in English: Sparking a conversation about how we write Models for financial support of educational development Future leaders for strategic educational development program Makerspace What is a software makerspace and how can we use it in education?
Presentationer På svenska P3: Rent frågebaserat lärande - framtidens digitala lärstöd P11 På den pedagogiska fronten intet nytt? Teman och tendenser i 2022 års lärarenkät På engelska P1: Getting students involved in theoretical elements of a practice-based project course – The students' perspectives P2: European Network for Virtual lab & Interactive Simulated Online learning_2027 (ENVISION_2027) P5: Using Program Integrating Courses to Work With Sustainable Development In Educational Programs P7: Implementation of gender equality, diversity, and equal treatment modules by engineering educators P8: Integrating recorded material with on-campus teaching: an interview study P8: Integrating recorded material with on-campus teaching: an interview study P:9 The role of a program director in a transformative educational landscape P10: Including industry 4.0 and sustainability in engineering education: results from a survey P12: Teachers' views on course analyses and the process at KTH P13: Notetaking Performance: Accounting for Influential Factors in Teaching P14: On design of our electro undergraduate courses with considerable degree of instant automatic feedback P15: Implementation of Active Learning and an Oxbridge-Inspired Supervision System at one KTH Course
Workshoppar På svenska W1: Hur lång tid ska en student behöva lägga ner för att få ett högre betyg? W2: Tidlösa, samhällsnyttiga, ingenjörsvetenskapliga kunskaper för teknikundervisning på grundskolan och gymnasiet W5: Utveckla relationell kompetens med Critical Incident Analysis På engelska W3: What can STEM content teachers at KTH do to promote effective language and communication skills among their students? W4: Tired of all this talk about sustainability and equality? A workshop on action for educational transformation
På svenska W1: Hur lång tid ska en student behöva lägga ner för att få ett högre betyg? W2: Tidlösa, samhällsnyttiga, ingenjörsvetenskapliga kunskaper för teknikundervisning på grundskolan och gymnasiet W5: Utveckla relationell kompetens med Critical Incident Analysis
På engelska W3: What can STEM content teachers at KTH do to promote effective language and communication skills among their students? W4: Tired of all this talk about sustainability and equality? A workshop on action for educational transformation
Rundabord På svenska RT1: KTH-lärares livslånga lärande för framtiden På engleska RT2: Academia - Stakeholder Collaboration in Challenge Driven Education
Posters På svenska Studenters handfasta råd till lärare om undervisning och kurser Jag kanske inte kan allt, men jag har lärt mig att lära mig snabbt” - Datalogistudenters reflektioner inför arbetslivet Framtidens ledare för strategisk utbildningsutveckling program På engelska The KTH Guide to scientific writing in English: Sparking a conversation about how we write Models for financial support of educational development Future leaders for strategic educational development program
På svenska Studenters handfasta råd till lärare om undervisning och kurser Jag kanske inte kan allt, men jag har lärt mig att lära mig snabbt” - Datalogistudenters reflektioner inför arbetslivet Framtidens ledare för strategisk utbildningsutveckling program
På engelska The KTH Guide to scientific writing in English: Sparking a conversation about how we write Models for financial support of educational development Future leaders for strategic educational development program