Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning
Information om tjänsten "Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning". Tjänsten finns tillgänglig till den skolan som har avtal med IT avdelningen.
Beskrivning
Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få inköp och logistik kring IT-utrustning hanterad av IT-avdelningen. I inköpsärenden består stödet av att vägleda kund i inköpsprocessen samt valet av IT-utrustning, så att avtal och regler uppfylls. Samt att inköpt IT-utrustning fungerar i KTH:s IT-miljö.
Omfattning
Generella bestämmelser:
- Rådgivning vid inköp av datorer och annan IT-utrustning
- Leverera dator till kunds arbetsplats
- Inkoppling av dator på kunds arbetsplats
- Hantering av garantiärenden.
För logistik innebär det att levererad IT-utrustning:
- Kontrolleras mot lagd beställning
- Utrustningen överlämnas till kund och kvitteras
- Om tjänsten IT-arbetsplats eller Lokal IT-support är tecknad kommer även utrustningen installeras och konfigureras.
För leveranser gäller följande:
- IT-support meddelar slutkund när produkter levererats till KTH. Levererade produkter kan alltid hämtas hos IT-support vid KTH-Entré
- Skrymmande produkter och datorer (stationära och bärbara) levereras ut till slutkund.
- Vid leverans till slutkund sker tidsbokning så att utrustningen kan tas emot och kvitteras
- Om slutkund önskar få tillgång till utrustningen omgående kan den hämtas hos IT-support vid KTH-Entré
- Delleveranser sker ej vid leverans till slutkund.
Debitering
Skräddarsys tillsammans med kund beroende på kundens IT-miljö o.s.v.
Support och Beställning
Beställning
IT stab
Fredrik Liljeblad,
fli@kth.se
, 08-790 4227
Lars Eneslätt,
eneslatt@kth.se
, 08-790 7019
Support
Systemägare/Teknisk resursägare
Chef Tele, Inköp och Licens
Lars Eneslätt
eneslatt@kth.se
+46 8 790 70 19