Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning

Information om tjänsten "Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning". Tjänsten finns tillgänglig till den skolan som har avtal med IT avdelningen.

Beskrivning

Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få inköp och logistik kring IT-utrustning hanterad av IT-avdelningen. I inköpsärenden består stödet av att vägleda kund i inköpsprocessen samt valet av IT-utrustning, så att avtal och regler uppfylls. Samt att inköpt IT-utrustning fungerar i KTH:s IT-miljö.

Omfattning

Generella bestämmelser:

  • Rådgivning vid inköp av datorer och annan IT-utrustning
  • Leverera dator till kunds arbetsplats
  • Inkoppling av dator på kunds arbetsplats
  • Hantering av garantiärenden.

För logistik innebär det att levererad IT-utrustning:

  • Kontrolleras mot lagd beställning
  • Utrustningen överlämnas till kund och kvitteras
  • Om tjänsten IT-arbetsplats eller Lokal IT-support är tecknad kommer även utrustningen installeras och konfigureras.

För leveranser gäller följande:

  • IT-support meddelar slutkund när produkter levererats till KTH. Levererade produkter kan alltid hämtas hos IT-support vid KTH-Entré
  • Skrymmande produkter och datorer (stationära och bärbara) levereras ut till slutkund.
    • Vid leverans till slutkund sker tidsbokning så att utrustningen kan tas emot och kvitteras
    • Om slutkund önskar få tillgång till utrustningen omgående kan den hämtas hos IT-support vid KTH-Entré
    • Delleveranser sker ej vid leverans till slutkund.

Debitering

Skräddarsys tillsammans med kund beroende på kundens IT-miljö o.s.v.

Support och Beställning

Beställning

IT stab
Fredrik Liljeblad, fli@kth.se , 08-790 4227
Lars Eneslätt, eneslatt@kth.se , 08-790 7019

Support

Systemägare/Teknisk resursägare

Chef Tele, Inköp och Licens
Lars Eneslätt
eneslatt@kth.se
+46 8 790 70 19