Bokningsskärmar
Om tjänsten Bokningsskärmar som är tillgänglig för KTH anställda och tillhandahålls av KTH:s IT- avdelning.
Beskrivning
En bokningsskärm installeras och sätts upp vid ett mötesrum och används för att informera om att mötesrummet är ledigt eller upptaget, samt vilka bokningar som finns inlagda för den närmsta perioden. Det går även att lägga in nya bokningar av mötesrummet direkt via bokningsskärmen.
Informationen som visas på bokningsskärmen kommer från kalenderfunktionen i KTH:s centrala e-postsystem. Gör man en ny bokning via bokningsskärmen så kommer den att synkroniseras till det centrala e-postsystemet och visas i dess kalender .
Omfattning
Olika aktiviteter krävs beroende på lokalmiljön där bokningsskärmen ska installeras och framgår enligt nedan:
-
Anskaffning av bokningsskärm
-
Koordinering av arbetet för uppsättning av bokningsskärmen
-
montering av skärm på vägg
-
eventuell framdragning av el, respektive nätverk (tilläggskostnad kan förekomma, se rubrik "Tilläggskostnader")
-
-
Konfiguration av nätverk
-
Konfiguration av bokningsskärmen
-
Konfiguration av server (kalender och bokningssystem)
-
Introduktion (cirka 1 timme) och överlämning till verksamhetens representant
-
Tillgång till av lathund på KTH:s Intranät
-
Underhåll och uppdatering av bokningssystemet och bokningsskärmen
-
Supportinsatser vid felanmälan, felsökning och åtgärd
-
Hantering av support- och underhållsavtal mot tredjepartsleverantör.
Debitering
Kostnaden debiteras årsvis, detta sker årligen i november.
Kostnadsbelopp: 6 000:- per skärm/år.
Tilläggskostnader
Tilläggsaktiviteter kan vara aktuella, som till exempel i fall fastighetsavdelningen behöver rådfrågas vid speciella förutsättningar i den aktuella lokalen. Förutom det kan eventuell framdragning av el och nätverkskabel krävas till platsen där skärmen kommer monteras.
Priser för det är c:a 5000 kr per mötesrum/skärm.
All kommunikation med externa parter (exempelvis vid framdragning av nätverk) kommer IT-avdelningen att sköta åt verksamhetens vägnar.
Beställning av bokningsskärmar
- Skolan gör en beställning till IT-Support, genom att skicka e-post till:
it-support@kth.se - I beställningen ska följande information framgå:
- Beställare (namn, e-postadress och telefonnummer)
- Kostnadsställe
- Fakturareferens - IT-Support lägger därefter beställning av produkten
- När inköpt utrustning levererats iordningställer och installerar IT-Support Bokningsskärmar på plats
- När Bokningsskärmar är redo för användning tillhandahåller IT-Support lathund för användaren