Lokal IT-support
Information om "Lokal IT-Support" tjänsten. Tjänsten finns tillgänglig till den skolan som har avtal med IT avdelningen.
Beskrivning
ITA:s supportorganisation hanterar support och felsökning av skolans IT-miljö.
Detta gäller den del som inte innefattas av tjänsterna "
IT-Arbetsplats
" och "IKT-datorsal".
Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få IT-support på den lokala IT-miljö som inte omfattas av datorarbetsplatsen.
Tjänsten avser att uppfylla de åtaganden som är definierade för IT-support i KTH:s standard SLA med undantaget att lösningstid ej kan garanteras.
Omfattning
- Egenadministrerade datorer
- Felsökning på plats (upp till 30 minuter)
- Installation och ominstallation
- Konfiguration (Skrivare, E-post, filsystem mm.)
- Hantering av licensierad mjukvara (fysiskt media, licensnycklar, installation)
- Detta innefattar inte licensadministration, så som licensregister och anskaffning av licens.
- Labbsystem
- Resurs vid design av labbsystem
- Installation av labbsystem
- Underhåll av labbsystem
- Support av labbsystem
- Övrig IT-relaterad utrustning
- Inkoppling och konfiguration av skrivare
- Koppling i nätverk
Avgränsning
- Tjänster omfattar enbart KTH-ägd utrustning.
- Tjänsten utförs enbart på KTH:s område.
- Ingen funktionsgaranti lämnas på datorer eller system som omfattas av tjänsten lokal IT-support.
- För att system skall vara supportberättigade krävs att KTH:s policy för egenadministrerade datorsystem följs.
Tilläggstjänster
Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning
Tillgänglighet
Tjänsten utförs enl. KTH:s standard SLA .
Debitering
Skräddarsys tillsammans med kund beroende på kundens IT-miljö o.s.v.
Support och beställning
Beställning
IT stab
Fredrik Liljeblad,
fli@kth.se
, 08-790 4227
Lars Eneslätt,
eneslatt@kth.se
, 08-790 7019
Support
Systemägare/Teknisk resursägare
Chef Lokalt IT-stöd
Niklas Ekneling
ekneling@kth.se
+46 8 790 93 91