Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning Beskrivning Omfattning Debitering Support och Beställning Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få inköp och logistik kring IT-utrustning hanterad av IT-avdelningen.I inköpsärenden består stödet av att vägleda kund i inköpsprocessen samt valet av IT-utrustning, så att avtal och regler uppfylls.Samt att inköpt IT-utrustning fungerar i KTH:s IT-miljö. Rådgivning vid inköp av datorer och annan IT-utrustning. Leverera dator till kunds arbetsplats. Inkoppling av dator på kunds arbetsplats. Hantering av garantiärenden För logistik innebär det att levererad IT-utrustning: Kontrolleras mot lagd beställning Utrustningen överlämnas till kund och kvitteras. Om tjänsten WIKS eller Lokal IT-support är tecknad kommer även utrustningen installeras och konfigureras. För leveranser gäller följande: IT-support meddelar slutkund när produkter levererats till KTH. Levererade produkter kan alltid hämtas hos IT-support vid KTH-Entré. Skrymmande produkter och datorer (stationära och bärbara) levereras ut till slutkund. Vid leverans till slutkund sker tidsbokning så att utrustningen kan tas emot och kvitteras. Om slutkund önskar få tillgång till utrustningen omgående kan den hämtas hos IT-support vid KTH-Entré. Delleveranser sker ej vid leverans till slutkund. Skräddarsys tillsammans med kund beroende på kundens IT-miljö o.s.v. Beställning IT stab Fredrik Liljeblad, fli@kth.se, 08-790 4227 Lars Eneslätt, eneslatt@kth.se, 08-790 7019 Support Systemägare/Teknisk resursägare Chef Tele, Inköp och Licens Lars Eneslätt eneslatt@kth.se +46 8 790 70 19
Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få inköp och logistik kring IT-utrustning hanterad av IT-avdelningen.I inköpsärenden består stödet av att vägleda kund i inköpsprocessen samt valet av IT-utrustning, så att avtal och regler uppfylls.Samt att inköpt IT-utrustning fungerar i KTH:s IT-miljö.
Rådgivning vid inköp av datorer och annan IT-utrustning. Leverera dator till kunds arbetsplats. Inkoppling av dator på kunds arbetsplats. Hantering av garantiärenden För logistik innebär det att levererad IT-utrustning: Kontrolleras mot lagd beställning Utrustningen överlämnas till kund och kvitteras. Om tjänsten WIKS eller Lokal IT-support är tecknad kommer även utrustningen installeras och konfigureras. För leveranser gäller följande: IT-support meddelar slutkund när produkter levererats till KTH. Levererade produkter kan alltid hämtas hos IT-support vid KTH-Entré. Skrymmande produkter och datorer (stationära och bärbara) levereras ut till slutkund. Vid leverans till slutkund sker tidsbokning så att utrustningen kan tas emot och kvitteras. Om slutkund önskar få tillgång till utrustningen omgående kan den hämtas hos IT-support vid KTH-Entré. Delleveranser sker ej vid leverans till slutkund.
Beställning IT stab Fredrik Liljeblad, fli@kth.se, 08-790 4227 Lars Eneslätt, eneslatt@kth.se, 08-790 7019 Support Systemägare/Teknisk resursägare Chef Tele, Inköp och Licens Lars Eneslätt eneslatt@kth.se +46 8 790 70 19