Serverdrift
Information om tjänsten "Serverdrift". Tjänsten är tillgänglig för anställda på KTH.
Beskrivning
Vi tar ansvaret för er server (Windows/Ubuntu) och sköter säkerhetsuppdateringar och installationer. Ni sköter applikationen.
Server kan ställas i vår co-location (länk till beskrivning av co-location) hall alterantivt att server står i ert utrymme.
Vi kan även åta oss att sköta din virtuella server i vårt privata moln alt i det publika molnet.
Omfattning
- Drift och underhåll av hårdvara samt kontakter med hårdvaruleverantör.
- Standardinstallation av operativsystem och regelbundna säkerhetsuppdateringar av OS.
- Felsökning vid OS-relaterade driftsproblem.
- Övervakning av systemet
- 1 timmars teknikertid/månad för hantering av backup/uppdateringar/förbättring av övervakning.
- Backup av systemet samt applikationen i 30 dagar.
- Återställning från backup vid haveri, intrång eller liknande
Tjänstenivåer och avgränsningar
IT-avdelningen frånsäger sig ansvaret för händelser utanför vår kontroll såsom naturkatastorfer, brand, vattenskador etc.
Debitering
Priset är baserat på 1 timmes arbetstid/månad och server (OS installation), för aktuellt pris se: Price list .
Support och beställning
KTH IT-Support
Öppettider: måndag till fredag: 8:00 - 16:30
Telefon: 08 - 790 6600
E-post:
it-support@kth.se
Besöksadress: Drottning Kristinas väg 4