Kostnaden för tjänsten är uppdelad i tre olika poster, dessa är enligt nedan:
- Initial uppstart:
- SmartSign licens
- val av skärm samt inköpshanteringen
- koordinering vid uppsättningen
- konfiguration av nätverket
- introduktion till redaktör
- Löpande support:
- SmartSign support- och underhållsavtal
- underhåll och uppdatering av SmartSign systemet och skärmen
- supportinsatser vid felanmälan såsom utryckning, felsökning, åtgärd
- Option/tillägg:
Kan behövas i de fall skärmen inte är kompatibel med mjukvaran, i regel handlar det om att det finns en befintlig skärm som man vill använda.
Tillkommande kostnader för skolan (tas via extern part):
Utöver detta tillkommer kostnad för hårdvara (skärm, kablage och eventuella fästanordningar) samt monteringskostnader.
Nedan följer generell uppskattning av de tillkommande kostnaderna:
- skärm (beroende på storlek) c:a 15-30 000 kr
- ev. framdragning av el och nät c:a 10 000 kr
- montering av skärm på vägg: c:a 1 000 kr
- ev. dator c:a 9 000 kr
Kontakta IT-avdelningen för mer information.