Målgrupp
Tjänsten vänder sig till grupper inom KTH:s skolor eller UF som är i behov av ett dokumentations/sammarbetsverktyg.
Tjänsten kan inte användas eller beställas av studenter.
Definition
Denna tjänst ger tillgång till en för avsedd grupp privat yta där dokumentation kan föras.
Ytan administreras av en av beställaren utsedd administratör som hanterar hur ytan fungerar samt vilka som skall få tillgång till den.
Information om hur Confluence används finns online.
Förutsättningar
Samtliga användare av systemet måste ha KTH-konton.
Avgränsning
Tjänsten omfattar inte användarstöd kring hur Confluence kan användas eller anpassning av Confluence för andra ändamål.
Det är inte möjligt att lägga till ny Plugin- eller Macro-funktionalitet i tjänsten.
Även om filer kan laddas upp i Confluence skall inte tjänsten användas för lagring av stora filer. För detta hänvisas till OneDrive eller liknande lösning.
Relaterade Tjänster
KTH BOX för delad fillagring.
Tillgänglighet
Tjänsten är tillgänglig dygnet runt sju dagar i veckan.
Vid eventuella fel hanteras dessa enl. KTH:s standard SLA.
Servicefönster
Då detta system ofta innehåll information kring systemdokumentation och dyl. sker servicefönstret för detta system skiljt från normalt servicefönster.
Servicefönster för Confluence är tisdagar kl 16:00 - 18:00 (detta kommer ej ske varje tisdag utan vid behov)