7.8 Långsiktig lokalförsörjning: pågående utvecklingsarbete

Text om Utvecklingsplanens mål och princip 6 inom Framtidens utbildning i Verksamhetsplan för KTH 2023–2025 (sida 30).

Utvecklingsplanens mål

Ett synligt KTH har flera campus som bidrar till synlighet och styrka. Ett öppet KTH har öppna och inbjudande campusmiljöer som präglas av samverkan och studentliv. Ett mer hållbart KTH har campusmiljöer som tydligt präglas av hållbara lösningar och minskad miljöpåverkan.

Princip 6 inom Framtidens utbildning: Livfullt campus

KTH:s fysiska och digitala campus är hållbara, tillgängliga och sociala studie- och arbetsmiljöer där färdigheter och yrkeskunnande utvecklas, idéer och drömmar förverkligas och innovationer skapas.

I KTH:s planeringsförutsättningar 2023–2025 har universitetsstyrelsen beslutat att KTH ska verka för en förbättrad kontroll av lokalkostnaderna i enlighet med de förslag till åtgärder som framgår av KTH:s lokalförsörjningsplan för 2022–2025. För att nå kostnadskontroll och möta inflationseffekterna ska KTH under 2023–2025 fortsatt föra ett fördjupat, proaktivt och strategiskt arbete kring utvecklingen av KTH:s lokaler och lokalrelaterade kostnader. En sammanhållen och KTH-gemensam hantering av lokaler och lokalkostnader är av stor vikt.

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät